Business

Eurosender continua extinderea la nivel european

Silvana Rodríguez, COO Eurosender

Eurosender, prima platforma de expeditii door-to-door la nivel european, anunta noi etape in procesul de dezvoltare, printre care deschiderea unui birou la Londra, numirea unui COO, extinderea in zona insulara a Europei (Madeira si Baleare din Portugalia, respectiv Spania) si planuri de extindere catre tari din afara spatiului comunitar.

In prezent, Eurosender opereaza in 26 de tari din Europa, dupa ce in martie si-a lansat operatiunile si in Croatia, urmand ca la inceputul lunii mai sa se lanseze si in Grecia. Totodata, de curand, compania s-a extins si catre insulele Madeira si Baleare din Portugalia, respectiv Spania, si are in vedere extinderea catre Serbia si Elvetia, ca prime doua tari din afara spatiului comunitar.
In ceea ce priveste evolutia business-ului la nivel european, aproximativ 65% dintre volumele de expedieri sunt inregistrate in Europa de Vest, datorita marimii pietelor, activitatilor de promovare mai indelungate si a faptului ca cei mai multi expati si studenti plecati la studii sunt concentrati in tarile vestice.

Raportat la tari, primele care genereaza cele mai mari venituri sunt Portugalia, Germania, Romania si Slovenia. In Portugalia, multe dintre comenzile de servicii de curierat sunt plasate de persoane fizice, in mare parte studenti, portughezii fiind in general foarte activi in termeni de mobilitate. In Germania este foarte puternic segmentul B2B, iar Romania si Slovenia urmeaza aceeasi tendinta, inclusiv datorita marimii pietelor, Slovenia avand si avantajul de a fi tara de unde a pornit business-ul.

Eurosender a pornit la drum in 2014 cu 3 persoane, doi antreprenori si un programator, care la momentul prezent este CTO, iar in mai putin de doi ani de la infiintare echipa este formata din aproape 25 de persoane. Recent, compania a numit un COO, in persoana Silvanei Rodríguez, care coordoneaza toate departamentele si proiectele aflate in derulare. Ea are background diplomatic si juridic, a lucrat in cadrul misiunii Columbiei pe langa Organizatia Natiunilor Unite, precum si pentru Kreditech, unul dintre cele mai mari start-up-uri din Germania.

De asemenea, Eurosender a deschis recent un birou la Londra, intr-o zona recunoscuta pentru start-up-uri, Canary Wharf, sediul central ramanand in Slovenia. In prezent, in biroul din Londra lucreaza doar echipa de management, aici fiind organizate intalniri cu parteneri strategici si specialisti dar, ca pas urmator, echipele de marketing si de business development se vor muta in acest sediu.

“Avem in plan atragerea de noi investitii, iar finantarea va fi folosita pentru extinderea prezentei pe mai multe piete din Europa, inclusiv in Romania. Aici mare parte din investitii se indreapta si spre educatie, pentru ca romanii sunt mai reticenti in a alege sa foloseasca serviciile unei companii pentru prima data. Pe de alta parte, prima experienta pozitiva ii fidelizeaza, fapt care nu se observa neaparat si pe pietele din tarile vestice, unde clientii sunt mult mai schimbatori” declara Silvana Rodríguez, COO Eurosender.

In ceea ce priveste sursa finantarilor, echipa Eurosender a inceput dezvoltarea dupa a fost acceptata in acceleratorul de startup-uri ProSiebenSat.1. Dupa acest program intensiv, s-a reusit obtinerea mai multor runde de investitii atat de la ProSieben, cat si de la un consortiu de antreprenori sloveni, investitori privati (angel investors) si in curand de la o companie de asigurari de renume pe piata europeana.