Interviu

Mai multe despre Eurosender cu Mihaela-Gabriela Buzoianu

Country Manager Romania and Co-Founder EUROSENDER

Recent am participat la evenimentul de lansare EuroSender in Romania, un serviciu care se anunta cu 70% mai ieftin decat alte variante de expediere. Pentru ca am fost curiosi sa aflam mai multe despre EuroSender am pregatit un scurt interviu cu Mihaela-Gabriela Buzoianu – Country Managerului Eurosender in Romania.

1. Totul pare foarte usor cu Eurosender, mai ales ca scutesti timpul printr-o comanda online. Cum au fost primite pana acum serviciile Eurosender de romani?
Mihaela-Gabriela Buzoianu: Interesul romanilor pentru serviciile noastre a sporit foarte mult. Primim mereu e-mail-uri si suntem contactati telefonic pentru a oferi mai multe detalii despre preturi, cantitate, modalitatea de livrare. Totodata, numarul companiilor mici si mijlocii inregistrate pe site-ul nostru a crescut de la o zi la alta. La fel si vanzarile. Asadar, dupa doar cateva zile de la lansarea oficiala, deja se vad rezultatele ceea ce ne intareste ideea ca piata din Romania este intr-adevar promitatoare si ca pe viitor putem investi mai multi bani, cu incredere.

2. Planuiti sa lansati si o aplicatie mobila pentru a face mai accesibile serviciile Eurosender?
Mihaela-Gabriela Buzoianu: Da. In prezent se lucreaza la aceasta aplicatie mobila care va fi disponibila in cel mai scurt timp. Cred ca acest lucru va fi un avantaj foarte mare pe piata locala dat fiind faptul ca romanii plaseaza comenzi cu preponderenta de pe telefonul mobil, mai ales atunci cand cumpara un serviciu. Oamenii nu stau la indoiala atunci cand au nevoie de un serviciu de livrari. Fie au nevoie de el, fie nu au.

3. Puteti sa ne oferiti detalii legate de sistemul de tracking ca cel care a plasat comanda sa vada cand pachetul ajunge la destinatie?
Mihaela-Gabriela Buzoianu: Fiecare client va primi prin e-mail un numar de tracking pentru fiecare comanda pe care o plaseaza. Cu acesta poate urmari, online, intregul tranzit al coletelor sale, inca din momentul in care eticheta cu adresa de destinatie este printata, iar comanda predata curierului pentru ridicare.

4. Daca, de exemplu, un client doreste comandarea unor produse care nu se livreaza in Romania prin curierii colaboratori ai site-ului respectiv si nu are o adresa fizica in tara respectiva, e posibil sa apeleze la Eurosender si sa ii preia direct comanda de la comerciant?
Mihaela-Gabriela Buzoianu: Da, acest lucru este posibil. Clientul trebuie sa ofere adresa si o persoana de contact de la magazinul respectiv. Am avut comenzi pentru care pachetele au trebuit ridicate chiar si din aeroporturi.

Clip5

5. Pentru romani e avantajos sa trimiti pachete in afara tarii, insa daca ar fi ca romanii de peste hotare sa trimita inapoi, in tara, pachete, am constatat ca preturile Eurosender nu mai par asa de mici, ajungand la 58.50 EUR – un pachet de pana in 20KG din Spania catre Romania. E drept, fara a cunoaste preturile celorlalti curieri, faptul ca pretul se dubleaza pe ruta inversa poate parea descurajant unui simplu consumator. Pentru companile mici, care ar apela la Eurosender, oferiti anumite reduceri pe numarul de pachete sau anumite beneficii pentru a-i incuraja?

Mihaela-Gabriela Buzoianu: Preturile au fost negociate si adaptate in functie de puterea de cumparare a pietei respective. Suntem in permanent contact cu firmele de curierat partenere pentru a negocia preturi cat mai ieftine, insa acest lucru depinde atat de volumul comenzilor, cat si de piata avuta in vedere. Dorim sa uniformizam serviciile de curierat la nivel european prin oferirea unor tarife care sa fie convenabile si accesibile oamenilor, indiferent de tara de provenienta.

6. Cati angajati are deocamdata Eurosender in Romania si care a fost investitia initiala pentru a intra pe piata noastra?
Mihaela-Gabriela Buzoianu: Investitia este de aproximativ 220.000 Euro pentru primele trei luni. Deocamdata nu avem un birou deschis in Romania. Singurul nostru birou este la Ljubljana. Eu m-am alaturat echipei Eurosender in luna septembrie si de atunci m-am ocupat de tot ce a insemnat intrarea sa pe piata romaneasca. Am lucrat si lucrez inclusiv pe partea de suport de clienti. Este important pentru clienti sa poata vorbi cu un reprezentant al companiei in limba materna pentru ca acest lucru le ofera un plus de incredere. Totodata, doar prin contactul direct cu ei, voi putea intelege ce anume le influenteaza alegerile, care le sunt preferintele si voi putea astfel sa pun la punct o strategie care sa se plieze perfect pe profilul clientului roman. Este un ritm destul de sustinut in aceasta perioada, fiecare persoana din companie fiind implicata in mai multe activitati in acelasi timp.

La momentul actual, crestem echipa Eurosender cu 2-3 persoane pe luna. In curand si pe partea de suport clienti in limba romana vom angaja persoane noi. Acest lucru se va intampla cel mai probabil odata cu urmatoarea runda de investitii care speram sa se incheie in maxim doua luni si sa ajunga la 3 milioane de Euro.

In plus, i-am adresat cateva intrebari si Cofondatorului Eurosender – Tim Potočnik si iata interviul in engleza.