Conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, inainte de cea de-a doua editie autohtona a Black Friday (ziua celor mai mari reduceri), 4,1 milioane de romani auzisera de acest eveniment de shopping si asteptau sa vada care vor fi ofertele retailerilor in acest an. Dintre acestia, 59,3% si-au manifestat interesul de a cumpara.
La prima editie a zilei cu cele mai mari reduceri din an, adusa anul trecut in Romania de eMAG, circa 2 milioane de romani au vanat ofertele retailerilor online si offline. Anul acesta interesul publicului fata de aceasta zi s-a dublat. Astfel, 4,1 milioane de romani vor urmari pe 23 noiembrie promotiile retailerilor. Dintre acestia si-au manifestat intentia de cumparare 59,3%, adica 2,43 milioane de romani.
Studiul – realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani – a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizati cu acest eveniment de shopping si asteapta sa vada care vor fi ofertele in acest an. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de oameni au vanat reducerile de Black Friday, adica mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani.
“Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG”, a declarat Radu Apostolescu, Vicepresedinte si Director de Dezvoltare eMAG. “Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite.” Pentru a face fata avalansei de trafic compania a investit in ultimele luni peste 200.000 EUR in infrastructura IT si a modificat procedura de comanda pentru produsele din promotiile de Black Friday.
“Daca ar fi comparam cu magazinele traditionale, cel mai mare mall din Romania e traversat intr-o zi extrem de aglomerata de cel mult 100.000 de oameni. Niciun magazin offline nu ar putea sa suporte 2 milioane de vizite intr-o singura zi, adica traficul estimat pentru ziua de Black Friday la eMAG”, spune Apostolescu. “Pentru a face experienta de shopping cat mai buna pentru clientii nostri, anul acesta de Black Friday toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasa. Vom accepta ca de obicei plata ramburs, online, cu cardul bancar sau cu carduri de rate fara dobanda. Recomandam clientilor sa astepte promotiile in fata propriilor calculatoare, pentru a evita aglomeratia si timpul pierdut in trafic.”