toshiba logo
Noutati

Ce asteptari au romanii de la un televizor nou?

toshiba logo

TNS Pentor, intr-o cercetare solicitata de Toshiba, a analizat felul in care romanii cumpara televizoare. Aproape 90% dintre romani au cel putin doua televizoare in casa. Numarul acestora este semnificativ mai ales in randul celor cu venituri familiale mai ridicate (cel putin 2.000 lei), iar cele mai intalnite tipuri de TV-uri sunt CRT-urile (54%) si LCD-urile (28%).

Planuri de achizitie

Aproape trei sferturi dintre respondenti (73%) au declarat ca vor sa achizitioneze un televizor nou in urmatorii trei ani, iar 48% planuiesc sa o faca in anul imediat urmator. In cazul celor din urma, planul de achizitie este, cu precadere, popular in randul celor cu venituri familiale de cel putin 3.000 lei.

toshiba

Cum alege romanul un televizor?

Site-urile producatorilor si recomandarile prietenilor si familiei sunt sursele de informare folosite cel mai des de catre romani. Desi in proportie de 81%, acestia viziteaza site-ul pentru a se informa asupra produselor, majoritatea achizitiilor (71%) se intampla in magazinele fizice, la diversi retaileri.

toshiba

Focus pe brand

Cei mai multi dintre romani prefera sa cumpere un anumit model decat sa dea banii repede. Aproape 24% dintre ei au nevoie de o singura zi pentru a lua decizia.

Cat de mult conteaza pretul

Pretul si ecranul sunt cruciale in alegerea modelului si brandului. Pentru posesorii de Toshiba, cei mai importanti factori au fost consumul redus de energie si specificatiile tehnice. Intr-un clasament al criteriilor luate in considerare de romani, brandul este abia pe locul al cincilea ca importanta. Totusi, in opinia romanilor, brandul trebuie sa fie garantul calitatii si al pretului. Potrivit declaratiilor, opiniile celorlalti, dupa luarea deciziei de cumparare, nu sunt aproape deloc luate in considerare.

Daca ar fi sa comparam importanta declarata fata de motivele ascunse pentru care prefera un anumit model, vom observa ca este o mare diferenta cand vine vorba de consumul de electricitate. In fapt, romanii acorda o mai mare importanta pretului.

Despre studiu

Studiul a fost realizat la cererea Toshiba de catre agentie de cercetare TNS Pentor intre 24 noiembrie si 15 decembrie 2011. Respondetii, in numar de 623, au fost persoane cu varste intre 20 si 60 de ani, si s-a folosit metodele CATI si CAWI. Informatiile prezentare mai sus fac parte dintr-un studiu de cercetare mult mai complex.