emag
Noutati

Naspers investeste in eMAG

emag

Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucatori globali din online investeste in eMAG, cea mai mare companie din Romania si Europa de Est pe piata de comert online. Astfel, Naspers va detine 70% din actiunile companiei eMAG, Iulian Stanciu 21,6% iar Radu Apostolescu va pastra 8,4% din actiuni. Intrarea grupului Naspers in actionariat a fost determinata de pozitia eMAG in retail-ul regional, intentia grupului fiind capitalizarea know how-ul companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune.

Iulian Stanciu si Radu Apostolescu

Iulian Stanciu va asigura managementul companiei in calitate de Director General eMAG, in vreme ce Radu Apostolescu va ocupa pozitia de Director de Dezvoltare. eMAG se va extinde pe principalele piete din Estul Europei. Un prim pas va fi facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune.

Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucatori online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala. Compania inregistreaza o cifra de afaceri de 5,3 miliarde USD in ultimul an financiar si este evaluata la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde USD. In China si Rusia grupul Naspers detine cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori inregistrati) si Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia). La nivel local Naspers detine PayU Romania, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro si este unul dintre actionarii Fashion Days.

Naspers este interesat de construirea unui parteneriat pe termen lung cu eMAG si actuala sa echipa de management. Cristina Berta, Head of M&A Naspers Europe, a declarat: “Suntem incantati sa demaram lucrul alaturi de echipa de la eMAG. Prin rezultatele si realizarile pe care le-au avut pana in prezent, eMAG s-a dovedit a fi un adevarat lider in inovatie si implementare de comert online. Suntem nerabdatori sa lucram impreuna in anii ce vor urma pentru dezvoltarea si extinderea operatiunilor pe piata de online din regiune”.

eMAG a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 145 mil EUR, echipa companiei numarand in prezent peste 450 de membri. Retailer-ul detine un portofoliu de peste 60.000 produse, dezvoltate de 400 de branduri internationale.

„Pentru mine poate cea mai importanta componenta a tranzactiei este recunoasterea valorii companiei si a rezultatelor echipei pe care am construit-o in toti acesti ani. Am demonstrat ca in Romania antreprenoriatul functioneaza, ca poti dezvolta o afacere solida, suficient de puternica pentru a determina un gigant global in domeniul IT sa te transforme in varful de lance pentru dezvoltarea grupului in regiune. Este de fapt un pas important pentru industria locala si un semnal ca jucatorii romani pot fi atragatori pentru marii investitori internationali”, declara Iulian Stanciu, Director General eMAG.

„Acum 11 ani plecam la drum pe o piata inexistenta si adaptam un model de comert ce parea rupt din filme pentru Romania. Fara planuri clare si fara sa stim unde vom ajunge. Dupa toti acesti ani, unul dintre gigantii online mondiali vine in Romania si vrea sa continue si sa replice in regiune toate planurile noastre. Mai are cineva indoieli ca visul american se poate trai la noi acasa?” a declarat Radu Apostolescu, co-fondator eMAG si Director de Dezvoltare.

Tranzactia va deveni efectiva dupa primirea acordului de la Consiliul Concurentei.

Despre eMAG

Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre creatorii pietei de comert online din Romania. Adaptarea permanenta a serviciilor la realitatile pietei si orientarea catre client au propulsat si au mentinut eMAG in pozitia de lider constant al pietei, ajungand in prezent cel mai mare retailer national de produse IT. eMAG are un portofoliu in care se regasesc atat produse si solutii IT si de comunicatii, cat si echipamente electronice si electrocasnice. Oferta eMAG se extinde permanent cu noi categorii atat in portofoliul propriu, cat si in eMAG Marketplace, prima platforma online din Romania care grupeaza mai multi retaileri. Compania opereaza magazinul www.emag.ro precum si sapte showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova.

Despre Naspers si MIH Allegro

Naspers Ltd (JSE: NPN) este un grup media lider pe pietele emergente, cu operatiuni in 133 de tari si venituri anuale ce depasesc 5,3 miliarde $. Naspers este listat la Johannesburg Securities Exchange (JSE) si listat cu certificate American Deposit Receipt (ADR) pe London Stock Exchange. Principalele operatiuni ale grupului se desfasoara in domeniul internetului (cu focus pe comert online si platforme de social media), televiziune cu plata si furnizarea de tehnologii conexe, precum si print media. Naspers este recunoscut pentru numeroasele investitii in companii lider in mediul online, cu operatiuni pe pietele emergente, precum Tencent – cel mai mare provider de internet si servicii mobile cu valoare adaugata din China, Mail.ru – cea mai mare companie de internet din Rusia si MIH Allegro, o companie cu un portofoliu diversificat de ecommerce si operatiuni in peste 15 tari din Europa Centrala si de Est. Pentru mai multe informatii vizitati www.naspers.com