Reviews

Un test rapid cu GPS Mio Spirit 5400 LM

Mio Spirit 5400 LM  (16)

Prima impresie cand deschizi GPS-ul Mio Spirit 5400 LM este ca luminozitatea ar trebui un pic imbunatatita. Sonorul e ok iar touch screen-ul e relativ stabil, dar mai poate fi imbunatatit! Spun acest lucru pentru ca uneori am avut senzatia ca iti trebuie ceva vointa sa tastezi caracterele unui cuvant (si nu am degetele prea groase) iar cand esti la volan e foarte important touch screen-ul sa raspunda repede.

Specificatiile Mio Spirit 5400 LM prevad o prima incarcare de 8h a bateriei; totusi led-ul de avarie iese de pe rosu dupa aproximativ 1h de incarcare.

Din punct de vedere al modului de utilizare a aplicatiei, trebuie sa punctez usurinta remarcabila in accesarea functiilor importante inca de la prima utilizare. Semnalul e ok, dupa fiecare inchidere completa ai nevoie de aproximativ 10 secunde sa isi faca “triangulatia”. Daca este pus pe modul “Silent”, cuplarea la sateliti e relative instantanee.

Am testat GPS Mio Spirit 5400 LM o perioada relative scurta, numai in Bucuresti si nu am constatat pierderi de semnal decat in pasajele rutiere. Ar fi fost interesant de studiat comportamentul in zonele mai greu accesibile, undeva la 2000 m altitudine, in creierii muntilor sau in zone impadurite masiv, dar poate cu ocazia urmatorului model!

Sistemul de prindere al lui Mio Spirit 5400 LM te ajuta la fixarea relativ usoara atat pe spatele carcasei cat si pe suportul de pe parbriz dar totusi exista senzatia de instabilitate si ca l-ai putea scapa in mers la un viraj mai sportiv sau la o denivelare mai pronuntata. Desi drumul pe care l-am testat a avut denivelari, GPS-ul a rezistat cu brio.

Imi place faptul ca tastarea pe bara superioara a ecranului reia ultima comanda vocala. Functia de zoom functioneaza binisor; un minus pentru majoritatea modelelor de pe piata o constituie imposibilitatea ajustarii dinamice; dupa apasarea succesiva de 3-4 ori pe zoom out, harta te duce intr-o zona care nu prea mai are legatura cu pozitia reala.

In rest, functiile obisnuite intrate in dotarea standard a GPS-urilor de ultima generatie: splitarea vizuala a benzilor de autostrada urmata de preselectarea directiei indicate de mers, oprirea automata a aparatului in 10 secunde la scoaterea contactului etc. Insa as dori sa vad si gradul de incarcare al bateriei pe ecranul principal si nu dupa ce accesez Map Options si apoi iconita dreapta sus…. Oricum, desi indicatorul imi spune ca bacteria e incarcata pe jumatate, totusi primesc mesaje de low battery. Inclin sa dau dreptate celei de-a doua variante.

O functie utila pe care am avut-o disponibila la modelele mai vechi si de care sincer imi este dor o constituie gasirea centrului orasului (utila atunci cand vrei sa ajungi in preajma unui centru istoric al unui orasel si nu ai cu tine o harta/ghid ca sa stii exact strada sau piata dorita…).

Ce ar mai fi de imbunatatit? Faptul ca traducerea automata in romana nu e prea grozava iar vocea care te indruma are tendinta constanta de a omite diacriticele, fiind usor haioasa pe alocuri. Iar la POI mentionez ca ar fi utila si prezenta centrelor comerciale!

In concluzie, putem aprecia faptul ca GPS-ul Mio Spirit 5400 LM testat este compact, usor de folosit si isi face treaba bine la pretul oferit, adica te duce din punctul A in punctual B avand un raport foarte bun calitate/pret. Nu exceleaza la vreun capitol anume dar nici nu lasa de dorit la vreun capitol in mod special, inscriindu-se in gama obisnuita de GPS-uri de pe piata. Ca si note, in functie de cele mai importante caracteristici i-am dat lui Mio Spirit 5400 LM

Grad de satisfactie – 8.

Grad final de recomandare (raport calitate pret) – 9