Securitate

1 din 5 atacuri DDoS dureaza pana la cateva saptamani

durata atac

Una din cinci companii care au fost tinta unui atac DDoS au observat ca efectele atacului au persistat pentru cateva zile sau chiar saptamani, conform unui studiu efectuat de Kaspersky Lab si B2B International. Consecintele unui atac DDoS pot varia de la limitarea accesului clientilor la servicii online ale companiei pana la blocarea totala, dar chiar si un incident minor poate duce la pierderi financiare (media se situeaza intre 52.000$ si 444.000$, in functie de marimea companiei).

Studiul a analizat raspunsurile mai multor reprezentanti ai companiilor afectate de atacuri DDoS si a urmarit durata atacului si impactul avut asupra operatiunilor desfasurate de site-urile, serviciile sau infrastructura companiei. Potrivit studiului, in 13% din cazuri, atacurile au cauzat blocarea totala a accesului la serviciile online, in timp ce 52% s-au confruntat cu intarzieri semnificative la incarcarea serviciilor. Pentru 33% dintre respondenti au existat intarzieri minore la incarcarea paginilor, iar 29% dintre atacuri au provocat esecul efectuarii unor tranzactii prin intermediul serviciului.

“Pentru companii, blocarea totala a accesului clientilor la un serviciu pentru scurt timp sau intarzierile constante in accesarea serviciului, care se prelungesc pe mai multe zile, pot constitui probleme cu efecte pe termen lung,” a avertizat Evgeny Vigovsky, Head of Kaspersky DDoS Protection. “Ambele situatii pot afecta satisfactia clientilor si dorinta lor de a folosi acelasi serviciu pe viitor. Folosind solutii sigure de protectie impotriva atacurilor DDoS, companiile le pot oferi clientilor acces neintrerupt la serviciile lor online, indiferent daca se confrunta cu un atac agresiv de scurta durata sau o campanie pe termen lung, nu atat de agresiva, dar persistenta,” a declarat Evgeny Vigovsky.

In cazul unui atac DDoS, Kaspersky DDoS Protection le permite companiilor sa redirectioneze temporar traficul printr-o ruta alternativa, rulandu-l prin filtre de curatare ce inlatura cererile nedorite si le transmit pe cele legitime, ca de obicei. Astfel, clientii pot continua sa utilizeze serviciul sau site-ul in mod eficient si in siguranta, chiar daca exista un atac in curs de desfasurare.