BenQ a incheiat primul trimestru al acestui an in pozitia de lider al pietei locale de proiectoare, cu o cota de piata de 41,5%, arata datele oficiale publicate de compania de cercetare si analiza Future Source Consulting. Astfel, BenQ isi pastreaza pozitia de lider pentru al saselea an consecutiv pozitia de lider pe piata de profil din Romania, dupa ce a vandut in primele trei luni ale anului tot atatea proiectoare cat urmatoarele patru branduri clasate in top.
Pentru anul in curs, BenQ estimeaza o crestere de 5-10% a pietei de proiectoare in volum, ca urmare a vanzarilor generate de Campionatul Mondial de Fotbal, dar si datorita orientarii clientilor catre acest tip de produse care ofera o experienta de vizionare deosebita fata de un simplu televizor.
Totodata, orientarea catre produse cu rezolutii Full HD si WXGA, dar si cu conectivitate complexa si functii avansate, a dus la cresterea pretului mediu al video – proiectoarele vandute in Romania cu 5%, pana la 3200 de lei in primul trimestru.
“La nivelul intregii piete, proiectoarele cu rezolutii Full HD (1920 x 1080p) si cele cu rezolutie WXGA (1280 x 800p) au avut cea mai buna evolutie comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce arata influenta pe care Campionatul Mondial de Fotbal 2014 o va avea asupra pietei. De exemplu, in primele trei luni din 2014 au crescut cu 20% vanzarile de proiectoare Full HD si cu 27% cele pentru modelele WXGA. Acestea din urma pot fi utilizate atat in mediile educationale si de business, datorita formatului imaginii care este compatibil cu formatul display-urilor de computer sau tableta, dar si pentru aplicatii casnice, pentru vizionari de filme si meciuri in format 16:9”, spune Dragos Salamac, Country Head BenQ pentru Romania.
Astfel, in primul trimestru al acestui an, BenQ a avut o cota de piata de 52% pe segmentul proiectoarelor Home Cinema care dispun de rezolutie Full-HD, ofera proiectie 3D si conversie de la formatul 2D la 3D. Pe acest segment al modelelor pentru utilizare casnica, piata evolueaza catre proiectoarele cu functii performante si rezolutii mari, pentru a asigura o experienta cinematografica imersiva si completa.
“In primele trei luni ale anului, pretul mediu platit pentru un proiector a crescut cu cinci procente comparativ cu anul trecut, ceea ce se traduce in produse cu luminozitate mai mare, de 3.000 de ANSI lumeni, segment pe care BenQ a inregistrat un avans de 22%, cu rezolutie Full HD, cu functii 3D, dar si cu conectivitate complexa”, explica Dragos Salamac. BenQ detine o cota de 56% din totalul proiectoarelor 3D vandute pe piata din Romania in primul trimestru al anului.
Cat priveste segmentul institutional (educatie), BenQ ocupa prima pozitie in piata dupa vanzari, cu o cota de de 40%, iar pe segmentul produselor de tip “Corporate Display” (proiectii in birouri, advertising) are o cota de piata de 41%.