Christmas Campaign
Business

Sfaturi pentru campania de Craciun

Christmas Campaign

Cu doar o saptamana inaintea sarbatorilor de iarna, activitatea de marketing se intensifica in mod considerabil, iar lupta pentru atentia consumatorului este mai apriga ca oricand.Ca in fiecare an, batalia se va da pe TV, radio, presa si internet, insa specialistii de la Selectivv sunt de parere ca cel mai eficient canal va fi telefonul mobil.

Anul acesta, smaprthone-ul se va afla in centrul atentiei, intrucat sase din zece romani cu varsta de peste 16 ani detin un telefon inteligent, potrivit unui studiu realizat de catre Google. Din moment ce smartphone-ul devine principala sursa de informare, comunicare si cumparaturi, mobile marketingul aduce retailerilor si publicitarilor rezultatele scontate.

O unealta deosebit de eficienta pentru publicitatea pe mobil este Geotrapping, un serviciu care permite colectarea si analizarea datelor referitoare la un grup de utilizatori de smartphone-uri si tablete care se afla intr-un anumit loc, la un anumit moment. Geotrapping-ul utilizeaza functia de geolocatie si identifica un grup de utilizatori pe baza locatiei in timp si spatiu. Permite livrarea de reclame targetate, bazate pe locatia dispozitivului mobil in trecut. Mesajul poate fi livrat in baza unei locatii din trecut, daca pe dispozitivul mobil s-au folosit la momentul respectiv aplicatii care suporta spatii de reclama.

Selectivv recomanda imbinarea Geotrapping-ului cu alte canale publicitare. De exemplu, un mix de Geotrapping si DOOH (Digital Out of Home Advertising) asigura un numar mai mare de destinatari care vor primi mesajul publicitar. In aceeasi perioada a anului trecut, in Polonia, Selectivv a montat un ecran digital in incinta unei galerii comerciale (DOOH) si, folosind Geotrappingul, s-a asigurat ca mesajul a ajuns pe telefonul fiecarei persoane care trecea pe langa ecran. Campania a fost desfasurata pentru o agentie de turism si a generat peste 7000 de click-uri.

O alta recomandare pentru campania de Craciun vine pe partea de localizare si ar putea fi desfasurata in zona de periferie a Bucurestiului si in cartierele dormitor. Geotrappingul permite livrarea de continut publicitar cu o targetare precisa in spatiu si timp, astfel incat mesajul sa ajunga la toate persoanele care locuiesc in aceste zone, chiar daca acestia parasesc zona in timpul programului de lucru.

Imbinarea Geotrappingului cu publicitatea richmedia (publicitate care foloseste elemente multimedia si interactive) poate imbunatati, de asemenea, rezultatele campaniei de Craciun. Selectivv a desfasurat anul trecut o astfel de campanie in principalele cinematografe pentru un retailer din zona de jucarii, targetand parinti si copii de peste 6 ani care mergeau la film. Reclamele interactive care le apareau pe telefon au fost accesate de aproximativ 8000 de persoane.

Serviciul de Geotrapping ofera date despre locul in care clientii vin in magazin si, mai mult, permite retargetarea ofertei publicitare in randul competitiei clientului. De exemplu, o persoana aflata intr-un magazin de bricolaj poate primi pe telefon o oferta mai avantajoasa din partea competitiei.

Tot acest mix ofera clientului posibilitatea de a primi si a alege cea mai buna oferta pentru cumparaturile de Craciun.