Interviu

Interviu cu Hezi Shayb CEO New Kopel Group

Hezi Shayb_CEO New Kopel GroupNew Kopel a aparut pe piata din Romania in 2005, fiind singura companie care ofera, in acelasi timp, servicii de leasing operational, fleet management, si rent-a-car. Parte a grupului Shlomo, una dintre cele mai mari holdinguri din Israel, New Kopel ne-a atras atentia printr-o abordare noua, de accea i-am pregatit cateva intrebari lui Hezi Shayb CEO la New Kopel Group:

1. Ce masini prefera romanii sa inchirieze?

Hezi Shayb: Cand am venit aici am fost surprins de numarul mare de masini din Romania ca atribut al unui stil de viata. Aici oamenii iubesc masinile, le ingrijesc si, de cele mai multe ori, ele chiar devin o parte din familie. In alte tari, masina este un mijloc, un instrument. In leasingul operational, poti vedea toate tipurile, brandurile si modelele de masini. Suntem aici pentru a satisfice toate tipurile de nevoi pe care clientii nostri le au.

2. Care sunt planurile pentru anul viitor?

Hezi Shayb: In mod cert, vom continua ce am inceput in 2016. Ne dorim sa atingem un market share de 7% in leasing operational, concomitant cu o crestere a business-ului cu 20%, incepand cu flota noastra si terminand cu vanzarea a 1500 de masini noi si second hand. De asemenea, strategia noastra vizeaza crearea de solutii customizate pentru companii, ca raspuns la nevoile lor specifice.

Este o gura de oxigen pentru IMM-uri care au o nevoie reala de acest avantaj in contextul in care activitatea lor creste constant, iar nevoile lor, de asemenea. Acestor companii avem misiunea de a le oferi avantajele pe care doar companiile mari le au. Grupul nostru a creat si un sistem pentru companiile de tip start-up, pentru a le facilita accesul la toate serviciile noastre fara a diminua calitatea acestora.

Pe termen lung, si am in vedere aici si anul 2017, suntem deschisi oportunitatilor in directia extinderii business-ului Grupului in Romania. De asemenea, ca parte a strategiei pentru 2016, avem in vedere achizitia altor companii sinergice cu Grupul si in care putem veni cu valoare adaugata. Ne dorim, de asemenea, sa investim in imobiliare si sa ne extindem si in aceasta zona. Credem ca Romania se afla acum la un moment important si are un potential imens.

3. Cum ati descrie piata de leasing din Romania?

Hezi Shayb: Pe de o parte, exista potential, pe de alta, avem mult de lucru. Piata din Romania percepe masina ca pe o valoare si nu ca pe un instrument. Pe de o parte, vedem in fiecare an o crestere, pe de alta, avem nevoie de un efort sustinut pentru a atinge nivelul tarilor Vest-Europene, in acest sector.

4. Cate masini vă asteptati sa vindeti pana la sfarsitul anului?

Hezi Shayb: Planurile noastre vizeaza vanzarea in 2016 a 1500 de masini noi si second hand.

5. “Always yes!” este filozofia New Kopel. Spuneti-ne o situatie in care a spune da clientului a fost o provocare.

Hezi Shayb: Ne confruntam cu situatii de acest gen destul de des, dar prefer sa nu vorbesc despre un caz anume. De exemplu, companiile de tip Start-up sunt intotdeauna o provocare pentru ca intodeauna cautam cea mai buna solutie pentru acestea, plecand de la tipul autoturismului si pana la sistemul de achitizi ofertat.

6. Cum a inceput calatoria in afacerile New Kopel?

Hezi Shayb: Sunt CEO al New Kopel Group din iulie 2014. Mi-am inceput cariera in serviciul militar si, dupa finalizarea Academiei Navale de Ofiteri, pentru o perioada de 7 ani, am fost implicat in serviciile inteligente si de combatere. Mi-am terminat serviciul in armata ca Maior. Dupa o cariera in zona militara, mi-am inceput cariera in domeniul asigurarilor, in Israel. In paralel, mi-am obtinut Licenta si Masterul in Business Administration.

Pana in 2004, am ocupat pozitiile de Executiv, VP si CEO intr-unele dintre cele mai importante companii de asigurari din Israel ca OZ Group, Grupul Istraelian Phoenix si Migdal Group. Ulterior, mi-am inceput cariera in automotive din pozita de CEO al Iveco Israel si Presedinte al Asociatiei Importatorilor de Camioane si Autobuze. De asemenea, am ocupat functia de Director General Adjunct al MCA Group. In paralel, am fost impresarul lui Hagar Finer, Campion Mondial la Box.

Am venit in Romania in 2013, si, un an mai tarziu, am preluat functia de CEO al New Kopel Group. Venirea mea la New Kopel Group a insemnat o crestere simtitoare a business-ului. In momentul de fata, Grupul se concentreaza pe investitii in alte linii de business. In tot acest timp, ma specializez si incep un doctorat in Magamentul Crizelor, in desfasurare in acest moment.

7. Care este cel mai surprinzator lucru pe care il descopera clientii la New Kopel?

Hezi Shayb: Faptul ca Always Yes! nu este doar filosofia noastra, este modul nostru zilnic de a gandi si de a actiona. Nu este doar un slogan, este in DNA-ul nostru sa fim prezenti in fata clientului, pentru ca noi credem ca “it is all about people”

8. Am constatat ca sunteti modest si nu va laudati cu actele de caritate in care se implica New Kopel. Dar, ne puteti spune ce cazuri sociale ati ajutat în trecut și care au fost rezultatele?

Hezi Shayb: Va pot povesti despre cea mai recenta activitate de CSR, implementata in contextul Sarbatorilor de Paste de anul acesta. Avem o platforma, “Spune DA!” iar aceasta activare a fost cea de-a 5-a.

Practic, angajatii nostri, cu suportul “Asociatiei Neamunit” si a altor companii precum Ulker, Mert, Manatwork, Tuborg, Pepsi si “ImiTrebuie” au mers in sistem caravana, pe 28 aprilie, in 4 centre de plasament din Bucuresti (2), Urlati si Slobozia de Giurgiu si au oferit cadouri celor 136 e copii, pentru a le aduce o farama de bucurie.

Facem astfel de activari de doua ori pe an, de Paste si de Craciun si le oferim cadouri personalizate copiilor din toata Romania – pana acum am oferit cadouri copiilor din Bucuresti, Campulung Muscel, Curtea de Arges, Urlati si Slobozia de Giurgiu.

De-a lungul anului, implementam si campanii mai mici. De exemplu, anul trecut le-am oferit copiilor de la Casa Sfantu Ioan din Bucuresti o altfel de zi, in compania lui Gabi Moraru de la GM Tennis. I-am initiat in arta tenisului, precum si a altor activitati in aer liber. Stim ca e putin, dar daca din ce in ce mai multa lume ar face la fel, impreuna am face o schimbare.