ING Romania
Business

ING Romania a lansat primul credit de nevoi personale instant online

ING Romania

ING Romania a lansat primul credit de nevoi personale online, ce poate fi obtinut printr-un proces complet online in doar 15 minute.Produsul va fi disponibil treptat, in urmatoarele doua saptamani, pentru cei aproape 1,3 milioane de clienti activi ING, prin Home’Bank. Clientii care acceseaza noul produs ING beneficiaza de aceleasi conditii ca in cazul creditelor de nevoi personale contractate in agentii: aceleasi costuri si valoare maxima imprumutata (90.000 de lei), fara documente suplimentare.

Creditul instant online de nevoi personale poate fi contractat datorita protocolului de lucru cu ANAF si a semnaturii electronice certificate, care inlocuieste semnatura fizica, avand aceeasi valoare legala. In procesul de a obtine creditul, clientul ING solicita emiterea unui certificat digital de catre InfoCERT SPA Italy, prin intermediul Home’Bank, pe care il va folosi pentru a semna termenii si conditiile creditului. InfoCERT SPA Italy este cea mai mare autoritate de certificare din Europa, colaboreaza cu Comisia Europeana si sprijina companiile sa inoveze modul de a interactiona cu clientii si procesele operationale, prin solutii digitale. Obtinerea semnaturii electronice certificate este gratuita pentru clientii ING si se realizeaza instantaneu.

„Ma bucura faptul ca in ING Romania am gasit o solutie pentru a oferi credite de nevoi personale instant si online, iar clientii nostri pot de acum experimenta cum este sa obtina acest credit intr-un mediu online de la un capat la altul al operatiunii. La ING, credem ca serviciile bancare trebuie sa fie simple, accesibile si adaptate unui nou tip de client, mai exigent, care prefera acest mediu.

Pornind de la aceasta premisa, am lansat in ultimii doi ani mai multe produse si servicii disponibile in Home’Bank, care fac bankingul mai usor sau, mai degraba, transforma internet banking-ul intr-o aplicatie mai cuprinzatoare. Prin aplicatie clientii pot realiza diverse operatiuni bancare precum transferuri de bani, deschiderea depozitelor sau conturilor de economii sau pot cumpara fonduri mutuale pe care le verifica in timp real. Pe de alta parte au beneficii conexe care le permit sa isi cumpere vinieta, sa reincarce creditul de pe telefonul mobil, sa isi centralizeze cardurile de client fidel de la diversi comercianti in aplicatia Fidelity Card din Home’Bank sau pot beneficia de reduceri in ING Bazar”, declara Daniel Llano Manibardo, Head of Retail ING Romania.

Aceleasi conditii de acordare a imprumuturilor online si offline

Etapele de obtinere a unui credit instant online includ completarea datelor cu caracter personal de catre client, obtinerea instantanee a semnaturii electronice calificate, verificarea solvabilitatii clientului la ANAF si Biroul de Credit, semnarea electronica a documentelor de imprumut, dupa care suma aprobata este transferata in contul curent al clientului. Toata documentatia este trimisa pe adresa lui de e-mail atasata contului. Intregul proces de acordare dureaza aproximativ 15 minute.

Pentru a indeplini criteriile de eligibilitate, clientul trebuie sa aiba cel putin 18 ani, sa fi fost angajat timp de cel putin un an si cel putin 6 luni la actualul angajator, sa aiba venituri stabile (salariu sau pensie) raportate la ANAF, de minim 1.000 de Lei.

Costurile de acordare a imprumuturilor de nevoi personale instant online sunt aceleasi ca si in cazul celor contractate la sediile ING. Pentru a obtine un credit de nevoi personale la ING, online sau in sediu, clientul trebuie sa achite o taxa de analiza de 200 de lei, iar dobanda anuala aferenta creditului variaza intre 8,25% si 11,95%. Aceasta este determinata de veniturile clientului incasate in contul sau ING, de alegerea asigurarii si de valoarea imprumutului. Pentru obtinerea semnaturii electronice calificate, ING nu percepe costuri suplimentare.

Cat de digitalizati sunt consumatorii romani

Gradul de conectivitate la Internet a inregistrat o crestere de 11% in ultimii doi ani in gospodarii, pana la 72%, fata de media europeana de 85%. Romanii sunt utilizatori avizi de social media, dar mai putin entuziasti cand vine vorba de internet banking. Cu toate acestea, tendintele indica un mare potential: in ultimii doi ani, piata de e-commerce s-a dublat, 80% din tineri (cu varsta cuprinsa intre 16 si 34 de ani) au accesat Internetul de pe dispozitivele mobile, iar abilitatile digitale sunt in crestere.

Penetrarea banking-ului online a obtinut o rata incredibila de crestere, mai ales de pe dispozitivele mobile – de exemplu, numarul de accesari ale conturilor de internet banking de pe smartphone a crescut cu 214%, de la 40,6 milioane de autentificari, la 87 de milioane, in intervalul 2015 – 2016. Numarul de tranzactii realizate de pe mobil, in aceeasi perioada, a crescut cu 207%, de la 6 milioane de tranzactii, la 12,7 milioane.

In cazul ING, la finalul primului semestru din acest an, peste 700.000 de clienti au folosit Home’Bank si s-au autentificat de 35 de milioane de ori, in 63% din cazuri, de pe telefoanele mobile. In primul semestru din 2017, clientii ING au realizat peste 10,4 milioane de tranzactii din aplicatie, cu 26% mai mult decat in perioada similara a din 2016.

Analizand comportamentul clientilor ING, este evident ca acestia prefera canalele de comunicare online in relatia cu banca: 95% dintre acestia aleg sa interactioneze cu ING online si doar 5% aleg unitatile sau call center. Numarul de interactiuni si solicitari de la clienti via dispozitive mobile s-a dublat, in ultimul an.