black friday
Stiri

Analiza Today’s: Indiferent cat dureaza Black Friday, cel mai mare interes e vinerea

black friday

Black Friday a debutat in 2011 in Romania, cand au participat doar cateva magazine. In 2016, piata de comert online si offline a fost cucerita de acest fenomen si retailerii au derulat campanii cu reduceri.O analiza Today’s, agentie specializata in marketing online, arata insa ca indiferent de perioada pe care o aleg magazinele, cumparatorii sunt interesati in special vinerea.

Cum se vede interesul pentru Black Friday in Romania

Today’s a remarcat in cercetarea sa o particularitate a pietei din Romania. Dat fiind ca nu exista o zi fixa pentru Black Friday in fiecare an, romanii nu stiu foarte bine cand anume vor fi reducerile. Din acest motiv, cautarile apar destul de devreme si multe sunt facute cu scop informativ. Potentialii cumparatori vor sa afle la ce anume vor fi reduceri sau cand va debuta campania. Multe cautari pe Google sunt si de forma „la ce ora incepe Black Friday“.

Astfel, pe 18 noiembrie, cea mai populara zi din 2016 pentru Black Friday, au fost trei varfuri in cautarile online. Cele mai multe au fost intre 23:00 – 1:00, intre 6:00 – 7:00 si un al treilea pe seara, in jurul orei 19:00. Cautarile au scazut pe timpul weekendului, sambata si duminica, desi multe magazine si-au anuntat campanii de reduceri pe toate cele trei zile.

Nise noi si cum si-au manifestat oamenii interesul

Categoriile pe care magazinele au comunicat cel mai mult in online de Black Friday au fost fashion, unde sunt retaileri online de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, electroIT, cu electronice, computere, si electrocasnice mari si mici, travel, cosmetice si produse de ingrijire personala, jucarii si home & deco, unde intra si produsele pentru ingrijirea casei.

Totusi, evenimentul n-a fost strain si unor nise noi, cum ar fi magazine cu anvelope, producatori de materiale de constructii sau banking, unde sunt institutii bancare care ofera reduceri la diverse servicii. Today’s a observat insa o tendinta de care magazinele pot tine cont pe viitor, odata cu derularea unor noi campanii, mai ales in preajma sarbatorilor.

Interesul cel mai mare exprimat in cautari efectuate de utilizatori este legat de anumite branduri care anunta ca vor avea reduceri. Printre cele mai cautate cuvinte in weekendurile de Black Friday au fost asocieri intre termenii „black friday“ sau „vinerea neagra“ si numele magazinelor care au comunicat intens atat in online, cat si in offline ca vor avea reduceri. Astfel, recomandarea agentiei catre advertiseri este sa se pregateasca din timp cu planificarea reducerilor si cu planul de comunicare si sa isi aloce un buget separat ca investitie pentru a anunta cu cel putin o saptamana inainte ca vor avea reduceri.

Pe langa asocieri intre retailer si Black Friday, clientii au cautat la modul general pe Google „oferte black friday“, „reduceri black friday“, „black friday 2016“. Today’s recomanda magazinelor in cazul unor astfel de evenimente cu potential mare de vanzare sa utilizeze cat mai mult audientele de remarketing. Aici sunt oameni care vizitat site-ul in ultima luna sau saptamana si inca nu au cumparat nimic, dar in preajma unei campanii de reduceri cresc sansele ca ei sa achizitioneze produse.