GoPharma
Business

Setrio Soft lanseaza platforma GoPharma

GoPharma

Setrio, producator de software si integrator de solutii IT pentru industriile farmaceutica si medicala, lanseaza platforma GoPharma, primul marketplace online B2B pentru distribuitori, farmacii si producatori, care asigura preluarea comenzilor rapid, transmiterea lor, marirea plajei de clienti si reducerea costurilor cu distributia produselor.

Platforma GoPharma targeteaza doua categorii de utilizatori: distribuitori, care publica informatii si oferte pentru clienti, respectiv farmacii, care plaseaza comenzi si urmaresc livrarile.

GoPharma raspunde nevoii farmacistilor de folosire a platformelor de comenzi online, deoarece le permite realizarea comenzilor in orice moment al zilei. Din analiza datelor colectate de-a lungul timpului, o pondere importanta (ce variaza intre 10% si 20% din total) din comenzile farmaciilor sunt plasate in afara orelor de program (dimineata si seara, sau chiar in weekend). De asemenea, platforma permite reducerea costurilor distribuitorilor cu procesul de vanzare – acestia nu pierd comenzi atunci cand operatorii sunt ocupati si castiga mai multe comenzi in momentul deschiderii unui canal non-stop cu farmaciile. Astfel, GoPharma isi propune crearea unei comunitati pharma cu activitati centralizate intr-o platforma comuna.

Setrio isi propune ca GoPharma sa genereze circa 20% din cifra de afaceri in primii doi ani de la lansare. Compania a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 10,2 milioane de lei, in crestere cu 1 milion de lei fata de valoarea de 9,2 milioane de lei din 2014. Setrio vizeaza pentru 2016 o cifra de afaceri de 10,5 milioane lei.

“GoPharma se diferentiaza pe piata prin faptul ca este primul marketplace online B2B din domeniul medical si farmaceutic, care permite oricarui distribuitor sa isi comunice oferta si sa preia comenzi. Platforma se integreaza cu aplicatiile de gestiune ale distribuitorilor, datele sunt actualizate in timp real, iar acestia primesc comenzile automat in gestiunea proprie. In plus, este o platforma care isi demonstreaza deja eficienta cu primii clienti, care au inregistrat o crestere a afacerilor inca din primele 2-3 luni de la implementare.” declara Marius Ciuperca, Director General, Setrio Soft.

In platforma sunt inscrisi deja 5 distribuitori (SIEPCOFAR, Green Power Distribution, DeltaFarm, Saga Plant, PI Pharma M&D) si aproximativ 400 de farmacii, obiectivul pentru primul an fiind de a integra peste 30 de distribuitori si peste 1.500 de farmacii.
Dezvoltarea aplicatiei a durat circa 9 luni, la ea au lucrat atat echipa interna, cat si consultati externi care au permis conturarea si mai eficienta a modelului de business propus. Pana in prezent, compania a investit in jur de 100.000 euro in analiza si dezvoltarea softului, bugetul continuand sa se extinda cu 250.000 euro in urmatorii 2 ani.