securitate bancara
Securitate

Companiile prefera bancile cu o reputatie intacta in materie de securitate

securitate bancara

Peste doua treimi dintre companii prefera sa lucreze cu un furnizor de servicii bancare cu o reputatie intacta in materie de securitate, arata un sondaj Kaspersky Lab.Bancile pentru care securitatea este o prioritate si se asigura ca si-au luat toate masurile impotriva fraudelor financiare online vor avea un avantaj in pastrarea clientilor existenti si atragerea altora.

Cercetarea a aratat ca noua din zece (94%) companii folosesc serviciile de online banking in activitatile de zi cu zi. Posibilitatea de a folosi servicii bancare fara sa fie nevoie sa mergi, efectiv, la banca, ofera numeroase avantaje, inclusiv reducerea costurilor operationale ale companiilor. Cu toate acestea, confortul poate avea un pret, deoarece exista riscul ca acestea sa devina victimele unor fraude online si le da infractorilor cibernetici inca o modalitate prin care le pot compromite infrastructura IT.

In ceea ce priveste protejarea informatiilor proprii, siguranta joaca un rol-cheie pentru companii, in momentul in care isi aleg o banca. Aproape trei sferturi dintre companiile chestionate au declarat ca selecteaza bancile pe baza reputatiei in materie de securitate si aproape 9 din 10 (88%) sunt dispuse sa plateasca mai mult ca sa colaboreze cu o banca ce are politici stricte de securitate si un istoric bun. 43% dintre companii au spus, de asemenea, ca ele insele ar trebui sa ia anumite masuri de securitate, pentru a-si proteja tranzactiile financiare online facute prin intermediul bancilor.

Pentru a le asigura clientilor cel mai bun serviciu posibil si a le oferi confortul mental ca informatiile si tranzactiile lor sunt in siguranta, este vital sa fie luate in calcul toate aspectele care tin de securitate. Kaspersky Fraud Prevention poate ajuta bancile sa-si protejeze toate componentele infrastructurii lor IT, inclusiv aplicatiile de mobile banking.

Ross Hogan, Global Head of Fraud Prevention la Kaspersky Lab, a declarat: “In mediul de azi, condus de tehnologie, activitatea bancilor este foarte asemanatoare cu a companiilor IT. Toate interactiunile lor cu clientii si partenerii au loc pe computer, iar informatiile sunt transmise si stocate online. Cu toate avantajele aduse de informatizare, procesele bancare devin vulnerabile si orice atac reusit asupra infrastructurii IT a bancii poate duce la pierderi uriase de date sau, mai rau chiar, la pierderi financiare serioase si afectarea reputatiei. E nevoie, deci, ca bancile sa inceapa sa gandeasca mai mult ca o companie IT, iar securitatea sa fie o prioritate pentru ele atunci cand isi dezvolta serviciile.”