Stiri

In 2016 tot mai multi vor apela la sisteme complete de e-commerce

Marius Panait TeamshareTeamshare, platforma de e-commerce dezvoltata de compania romaneasca Entelion Software, a devenit prima platforma de comert online 100% integrata din Romania.

In prezent, aproximativ 10% dintre clientii Entelion Software, compania care dezvolta Teamshare, beneficiaza de toate sistemele integrate, compania vizand cresterea ponderii la 25% pe parcursul anului urmator.

Un sistem 100% integrat de e-commerce inseamna conectare automata intre unul sau mai multe software-uri de gestiune (ERP), sisteme de plati online, marketplace-uri, platforme de marketing din tara si/sau din strainatate, servicii de curierat si logistica, inclusiv depozitare prin e-fulfillment.

Conform specialistilor Teamshare, comerciantii care aspira la dezvoltarea unui retail online B2B sau B2C eficient trebuie sa aiba in vedere implementarea a cel putin pachetului ”de baza”, constand in platforma de ERP integrata cu cea de e-commerce, asigurarea comunicarii automatizate cu partenerii prin feed-uri de produse, dar si utilizarea sistemelor de online marketing.

In prezent, clientii care intra in contact cu sistemul e-commerce Teamshare, au la dispozitie un software integrat cu 18 aplicatii de ERP din Romania, Franta, Rusia si Turcia, printre cele mai importante numarandu-se SAP, Microsoft Dynamics NAV, Neomanager si B-ORG, WinMentor. De asemenea, platforma este integrata cu 7 sisteme de plati online din Romania si Franta, precum Mobilpay.ro, PayU.ro si LibraPay.ro, precum si cu principalele sisteme marketplace din tara, eMag, evoMAG si Elefant.ro. Mai mult, clientii Teamshare au la dispozitie servicii de curierat, respectiv logistica si depozitare, prin colaborarea cu serviciul de e-fulfillment Frisbo.

Nu in ultimul rand, aceasta este integrata cu platformele de e-mail marketing, respectiv, remarketing, Newsman si Retargeting.biz, dar si cu Marketizator, platforma de optimizare a ratei de conversie.

”Integrarea tuturor serviciilor presupune un business foarte complex, cu canale de vanzare multiple. De fiecare data, integrarea la nivel de ’bucatarie interna’ a fiecarui client a presupus mai mult timp si costuri interne decat partea de dezvoltare software. De aceea, integrarea serviciilor este un proces de durata, care are, insa, si efecte pe termen lung, oferind scalabilitate”, a declarat Marius Panait, Managing Partner Entelion Software.

Principalele beneficii resimtite de clientii care opteaza pentru integrarea tuturor serviciilor cu platforma de e-commerce sunt reducerea timpului de procesare a comenzilor, optimizarea costurilor de personal si cresterea vitezei ciclului de livrare-incasare.

Astfel, timpul de procesare scade de la 10 minute/comanda la un singur minut, in timp ce automatizarile operationale scad riscul erorilor umane si permit angajatilor sa se concentreze pe promovarea magazinului. Toate aceste imbunatatiri au un impact direct asupra vanzarilor, care cresc cu cel putin 10-15% in primele 6 luni de la integrare.

”Prima integrare totala a platformei a fost realizata in urma cu 7 ani, cu platforma B-ORG ERP de la Transart, operatiune care a presupus 3-4 luni de dezvoltare si testare. De atunci, am evoluat in permanenta, pentru a ne adapta cerintelor clientilor – am putea spune ca facem fine tuning in continuu, pentru a putea automatiza procesele si mai ales exceptiile de la regulile automate”, a mai precizat Marius Panait.

Printre clientii care beneficiaza de potentialul Teamshare 100% integrat se mai numara compania Alcar Wheelbase Romania, webshop-ul BixeXpert.ro sau compania Quiesser Pharma, producatorul brandurilor Doppelherz Aktiv si Protefix, aceasta devenind a 10-a companie listata integral pe eMAG Marketplace prin platforma Teamshare.