Black Friday 2015
Stiri

Black Friday 2015 a generat vanzari de 4,5 milioane de euro

Black Friday 2015

Agentia de eCommerce, ContentSpeed, a prezentat bilantul de Black Friday 2015 pentru magazinele care ii folosesc serviciile.Weekend-ul prelungit dedicat reducerilor la produse din diverse domenii a generat vanzari de 4,5 milioane de euro, in crestere cu 46% fata de anul trecut, pentru un volum de produse de aproape 70.000. Cea mai mare comanda medie a vizat categoria de bijuterii si ceasuri, unde suma a depasit 250 de euro. La polul opus s-au regasit produsele pentru copii, cu o medie de 57 de euro, iar per total comanda medie de Black Friday a fost de 110 euro, in crestere cu 40% fata de restul anului.

In functie de categoria produselor, clientii au avut preferinte diferite in ceea ce priveste mediul prin care au plasat comanda. Electronicele si electrocasnicele s-au vandut in procent de 70% de pe desktop, in mare parte datorita multiplelor informatii tehnice mai greu de cuprins si comparat pe mobil. Pe de alta parte, la fashion si puericultura, peste 50% din comenzi au fost de pe dispozitivele mobile – pentru prima data in istoria comertului online in Romania, insa trebuie remarcata si scaderea numarului de tranzactii efectuate de pe tablete, sub 10% pentru acest an.

Sectorul IT&C ramane cel care genereaza cele mai multe vanzari, peste 70% din cele inregistrate cu ocazia Black Friday. Totusi, nisa de fashion and beauty are o crestere spectaculoasa fata de 2014, cu 360%. Acest fapt se datoreaza in primul rand cresterii prezentei in online a tot mai multor branduri din retailul traditional, acestea venind cu un nivel mult mai mare de incredere din partea consumatorilor. Apoi, in ultimul an peste 50% din noile magazine online din portofoliul ContentSpeed sunt din aceasta nisa. Mai mult, nisa de bijuterii si ceasuri a fost o surpriza placuta. Desi au fost, in medie, doar 1,1 produse in cos, au avut cea mai mare valoare medie. Anumiti clienti au avut crestere de peste 2.000% a vanzarilor fata de perioadele obisnuite. Cat despre cosurile cu cele mai multe produse, acestea au fost in categoria hobby & DIY. O veste “trista” este ca, analizand titlurile cartilor vandute, de trei ori mai multi romani considera ca au un job mizerabil fata de cei care cred in iubire eterna.

Un alt fapt imbucurator este ca platile cu cardul au crescut cu 50% fata de restul anului. Cat despre trafic, acesta a cunoscut cele mai mari valori in trei momente: la miezul noptii, odata cu debutul campaniilor, vineri dimineata si in aceeasi zi dupa ora 18.

Ofertele vor continua si pe 27 noiembrie, cand a doua runda de Black Friday va fi dedicata niselor de fashion si cadourilor.