Securitate,  Telefoane Mobile

Jumatate dintre banci prefera sa combata decat sa previna fraudele online

frauda online

Potrivit unui studiu realizat de Kaspersky Lab arata ca aproximativ jumatate dintre banci prefera sa combata decat sa investeasca in instrumente care sa le previna.

Pe durata cercetarii, 48% dintre institutiile financiare au sustinut ca isi iau masuri pentru a-si proteja clientii impotriva fraudelor online, urmarind atenuarea consecintelor negative in detrimentul prevenirii in totalitate a incidentelor. Mai mult, 29% dintre companii considera ca este mult mai ieftin si eficient sa rezolvi cazurile de frauda atunci cand apar, decat sa incerci sa le previi.

Conform raspunsurilor oferite de catre reprezentantii bancilor si operatorii serviciilor de plata, de fiecare data cand are loc un incident de frauda cibernetica ce implica contul unui client, doar 41% dintre organizatii iau masurile necesare pentru a preveni reaparitia unui astfel de incident pe viitor. 36% dintre companii realizeaza o analiza a vulnerabilitatii folosite pe parcursul atacului si 38% ofera daune compensatorii. Cea mai populara politica printre companii este investigarea identitatii autorului din spatele atacului: doua treimi (66%) dintre institutiile financiare procedeaza astfel.

“A te baza in totalitate pe atenuarea consecintelor negative a fraudelor este similar cu incercarea de a trata simptomele unei boli in detrimentul tratarii cauzei. Simptomele vor reveni si boala va progresa.”, avertizeaza Ross Hogan, Global Head – Fraud Prevention Division, Kaspersky Lab. “De aceea, Kaspersky Lab recomanda sa nu uitati cat de importanta este preventia. Multe dintre bancile importante au inteles acest lucru si au implementat “preventia cauzelor-sursa a fraudelor” (‘root cause fraud prevention’), insa un numar alarmant de mare inca se bazeaza pe “detectarea reactiva a fraudelor” (‘reactive fraud detection’). In fiecare an, infractorii cibernetici inventeaza metode de atac din ce in ce mai sofisticate si, daca bancile nu au masuri de preventie implementate, acest fapt duce la cresterea numarului de infractiuni cibernetice si, implicit, la cresterea pierderilor,” explica Ross Hogan.

Expertii Kaspersky Lab recomanda bancilor si serviciilor de plata adoptarea metodelor inteligente de prevenire a fraudelor online, pentru a-si proteja clientii. O astfel de metoda este platforma Kaspersky Fraud Prevention care cuprinde instrumente de control impotriva amenintarilor, instalate pe dispozitivele clientilor, precum si componenta de server localizata in infrastructura de informatii a bancii. Cu ajutorul codului special integrat in pagina web a bancii, aceasta componenta poate detecta de la distanta daca dispozitivul unui client este infectat. Mai multe informatii despre principiile de operare a platformei puteti afla consultand acest document.