Stiri

GPeC Summit 2015 a chemat specialistii industriei de e-commerce

GPeC 1

Ziua de luni a marcat deschiderea evenimentului GPeC Summit 2015 (11 – 13 mai 2015) si a atras peste 850 de participanti constand in specialisti, antreprenori sau clienti ai industriei de e-commerce. Editia aniversara, care marcheaza zece ani de la intrarea pe piata a celui mai important eveniment de comert electronic din Romania, il are drept invitat special pe Neil Patel, cofondatorul CrazyEgg, HelloBar si KISSmetrics si unul din top 10 marketeri online la nivel mondial, potrivit Forbes.

Primul panel GPeC Summit 2015 a avut menirea de a crea o imagine de ansamblu asupra comertului online din Romania, aducand in discutie subiecte precum platile online, obiceiuri de cumparare, trend-urile spre care se indreapta piata si estimari cu privire la evolutia ei. Au urcat pe scena Adrian Stanescu (Country Consultant paysafecard Romania), Dorin Boerescu (CEO 2Parale), Dan Bulucea (General Manager, Google Romania), Horia Grozea (Director Card Payments mobilPay), Matt Komorowski (Head of Sales PayPal Central and Eastern Europe).

Au urmat o serie de prezentari din partea Craig Sullivan (Optimizer of Everything), Matthew Woodward (SEO & Affiliate Marketing Expert), Neil Patel (cofondatorul CrazyEgg, HelloBar si KISSmetrics), Rares Banescu (Owner & Founder Retargeting), Stelian Bochis (Product Manager Online Credius IFN), Yauhen Khutarniuk (Head of SEO, Link-Assistant.com), Radu Vilceanu (ContentSpeed) si Chris Goward (President & CEO WiderFunnel),

Discursul lui Craig Sullivan a demontat miturile despre testarea cross device si a inclus povestile unor greseli facute pe parcursul a zece ani. Cel mai important learning al prezentarii a fost faptul ca greselile pot face un business sa piarda timp pretios, investit altfel in explorarea unor insight-uri despre consumator.

Matthew Woodward a vorbit despre rolul magazinului online, dincolo de a vinde produse. Vazute mai degraba ca mijloace de a construi relatii cu clientii, site-ul si blogul reprezinta jumatati ale aceluiasi om de vânzari. Eficienta lui poate fi masurata dupa numarul de abonati, traficul pe care il atrage sau continutul generat de utilizatori care graviteaza in jurul sau.

Invitatul special Neil Patel a prezentat o serie de strategii care optimizeaza sistemul de comunicare al business-urilor online cu publicul tinta. A oferi o experienta personalizata clientului este una dintre tendintele care a capatat amploare semnificativa in ultima vreme in piata e-commerce. Pentru publicul tinta este esential sa se simta special, sa creada cu convingere ca serviciile sunt croite dupa nevoile sale specifica. Patel a vorbit, de exemplu, despre a sacrifica profitul adus de vanzarea unui produs in schimbul loialitatii unui client. Alta strategie este sa indemni publicul sa testeze inainte sa se gandeasca macar la achizitie. O alta strategie prezentata a fost cea de a educa publicul prin quiz-uri menite sa le demonstreze clientilor ca isi pot identifica nevoia ascunsa daca se autoanalizeaza suficient de atent.

Radu Vilceanu (Content Speed) a vorbit despre nou lansata platforma Content Speed StartUp, prin intermediul careia agentia de e-commerce full service pune la dispozitia utilizatorilor un spatiu digital unde acestia pot sa-si creeze, promoveze si optimizeze afacerile online. ContentSpeed aduce in premiera in România conceptul magazinului online de inchiriat, incepând de la 35 de euro pe luna.

Cel de-al doilea panel, care i-a avut drept invitati pe Lucian Aldescu (CEO DPD Romania), Lucian Baltaru (General Performance Manager Sameday Courier), Marian seitan (Manager si Co-Owner Mediapost Hitmail), Neculai Mihai (Managing Partner FAN Courier) a oferit membrilor publicului oportunitatea de a afla mai multe despre dinamica relatiei intre business-urile online si companiile de curierat. Aceasta dezbatere a fost urmata de o serie de prezentari din partea Simo Ahava (Senior Data Advocate Reaktor), Ivan Mazour (CEO & Founder Ometria) si Cosmin Negrescu (CEO SEO Monitor).

Simo Ahava a vorbit despre manipularea datelor obtinute prin folosirea uneltelor de analytics, intr-un mod care permite detinatorilor de business-uri online sa vada cum o impresie se poate converti in achizitie. Datele neprelucrate, a povestit Ahava, nu au nici o valoare in ceea ce priveste intelegerea cumparatorului. De asemenea, nici notiunile de “timp de ramânere pe platforma” sau “rata de conversie” nu reprezinta nimic pentru owner-ul care nu vede imaginea de ansamblu, care nu intelege procesul pentru care aceste doua concepte sunt relevante.

Ziua s-a incheiat cu panelul STAGE ON FIRE, o sesiune de Q&A speciala cu Neil Patel, Craig Sullivan, Chris Goward, Simo Ahava si Ivan Mazour.