Stiri

Studiului Ericsson ConsumerLab – cum tehnologia te face mai sanatos?

Ericsson ConsumerLab Study

Un nou studiu realizat de Ericsson ConsumerLab, denumit „Living longer: wellness and the internet”, cerceteaza legatura dintre tehnologie si sanatate, subliniind tendintele globale din domeniu. Raportul examineaza cat de multumiti sunt utilizatorii cu starea lor de sanatate si modul in care folosesc Internetul pentru a-si monitoriza sau imbunatati sanatatea. Raportul cumuleaza date din mai multe studii recente care acopera 49 de tari si peste 54.000 de persoane.

Ericsson ConsumerLab Study 2

Michael Björn, Head of Research at Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Cei ce sunt deja multumiti cu starea lor de sanatate sunt primii dispusi sa incerce noi abordari de sanatate si nu obisnuitii early adopters de tehnologie sau persoane cu probleme de sanatate. Acest grup are cerinte foarte stricte legate de cloud, confidentialitate, design si functionalitate, cerinte pe care doresc sa le vada indeplinite simultan. Pur si simplu nu este suficient sa raspunzi doar uneia sau doua dintre aceste cerinte.”

In ziua de astazi, este deja un trend popular ca oamenii sa se verifice si sa fie mai atenti cu ei insisi, iar cifrele arata ca peste doua treimi din cei care au dispozitive purtabile isi monitorizeaza comportamentul. Oamenii sunt, de asemenea, convinsi ca serviciile din cloud le pot da posibilitatea sa traiasca mai mult si mai bine – indiferent ca tehnologia va fi „la purtator” sau nu.

Ericsson ConsumerLab Study - 3

Raportul ConsumerLab indica si ca respondentii se asteapta sa traiasca o perioada mai lunga de timp, indiferent de dispozitivele si serviciile folosite, starea de bine individuala fiind,deci, o preocupare a societatii ca intreg.

Björn a adaugat: „Consumatorii din orase, cei care se lovesc de probleme mai mari de mediu, sunt cei mai interesati de imbinarea conceptului de sanatate si societate, cum ar fi o bratara care sa masoare nivelul de poluarea din aer sau un dispozitiv purtabil care sa ajute la deplasarea prin oras intr-un mod mai prietenos cu mediul. Ei sunt deschisi catre solutii care ar putea sa conduca la o schimbare mai rapida a societatii si cred ca interesul pentru starea de bine personala poate sa fie catalizatorul unei schimbari la nivelul intregii societati.”

Respondentii au considerat ca trei din cele sapte concepte de sanatate in societate analizate in studiu sunt responsabilitatea furnizorilor de servicii medicale, in timp ce autoritatile orasenesti sunt vazute ca fiind responsabile pentru alte doua concepte. Cu toate acestea, respondentii au declarat ca atat companiile de tehnologie, cat si organizatiile de protectie a mediului trebuie sa sustina impreuna ultimele doua concepte.

Ericsson ConsumerLab Study 4

Dupa cum explica Björn: „Avand in vedere faptul ca oamenii se asteapta ca furnizori de servicii sa fie atat de diferiti intre ei, ecosistemul care ii va cuprinde pe acestia va fi, fara indoiala, foarte complex. Spre exemplu, oamenii considera informatiile medicale ca fiind foarte sensibile, iar cei care adopta primii servicii de imbunatatire a starii lor fizice ii asociaza chiar mai multa valoare.”

Ericsson ConsumerLab este o organizatie globala de studiu al consumatorilor care analizeaza in fiecare an modul in care oamenii din 40 de tari utilizeaza si se raporteaza la IT&C. Ericsson ConsumerLab ajuta utilizatorii, dar si organizatiile din industrie si autoritatile sa inteleaga nevoile si dorintele oamenilor.