Ericsson ConsumerLab
Stiri

Utilizatorii isi doresc abonamente de grup mai cuprinzatoare

Ericsson ConsumerLab

Raportul „Embracing Data Sharing” realizat de Ericsson ConsumerLab exploreaza valoarea pe care utilizatorii o vad in inovatii precum planurile tarifare de grup pentru servicii de date si modul in care introducerea unor astfel de planuri a modificat comportamentul de utilizare, subliniind factorii care pot conduce la sau, dimpotriva, pot impiedica adoptia lor.

Utilizatorii de smartphone sunt cei mai dornici sa includa cantitati mai mari de date in planurile de grup, insa si posibilitatea de a utiliza apeluri si mesaje nelimitate este foarte cautata. Cu toate acestea, 20% din utilizatorii planurilor de grup existente cauta deja mai mult. Ei isi doresc caracteristici noi – cum ar fi includerea traficului lor de date de broadband fix in aceste planuri – si pachete complete cu continut exclusiv de film si TV.

Una dintre cele mai importante concluzii ale raportului a fost ca abonamentele de grup din viitor vor fi foarte diferite de cele de astazi, iar acest lucru va pune noi presiuni pe operatori.

Jasmeet Singh Sethi, Senior Advisor in cadrul Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Am realizat ca aproape un sfert dintre utilizatorii de abonamente de grup sunt asa numitii ‘power users’, adica utilizatori care consuma cantitati foarte mari de date mobile. In viitor, proportia lor va creste cu 42%, ajungand sa reprezinte 40% dintre toti utilizatorii de abonamente de grup din sase piete studiate de noi: Brazilia, Coreea de Sud, India, Japonia, Marea Britanie si SUA.”

Ericsson ConsumerLab a concluzionat ca utilizatorii isi doresc:
• O mai buna intelegere a costurilor incluse
• O oferta simpla si clara care nu se schimba, chiar si in cazul promotiilor
• Mai multa transparenta si posibilitatea de a-si administra planul tarifar in timp real
• Imbunatatirea valorii planurilor, incluzand in ele si alte dispozitive noi, precum cele purtabile
• O acoperire mai buna (pentru utilizatorii intensivi)

Consumatorii considera ca este dificil sa descifreze planurilor lor de grup si au nevoie de mai multa transparenta in timp real – 46% dintre ei sunt nemultumiti de modul in care sunt explicate optiunile de pret si in care se factureaza abonamentul, in timp ce 2 din 5 utilizatori nu sunt multumiti de modul in care pot sa urmareasca, modifice si monitorizeze cum se utilizeaza serviciile din abonament.

In pietele studiate, gospodaria unui utilizator tipic de smartphone include cel putin sase dispozitive digitale: ea include trei utilizatori de internet, doua abonamente de telefonie mobila si o optiune suplimentara de conectivitate precum broadband fix. Toate aceste servicii se traduc prin mai multe facturi si planuri tarifare diferite.

„Numarul tot mai mare de optiuni disponibile face administrarea diverselor abonamente tot mai complexa”, a explicat Singh Sethi. „Consumatorii cred ca ofertele de grup pot rezolva aceste probleme de conectivitate digitala.”

Atunci cand vine vorba despre adoptia abonamentelor de grup, exista o diferenta semnificativa intre pietele studiate in aceasta cercetare. In SUA, spre exemplu, 26% dintre cei ce detin smartphone-uri folosesc deja astfel de planuri, in timp ce in India si Brazilia, procentul se ridica la doar la 5%.”

„Consumatorii sunt gata sa imbratiseze acest tip de abonamente, dar va fi nevoie ca operatorii sa inteleaga indeaproape nevoile si asteptarile consumatorilor pentru a obtine nivele maxime de satisfactie.”