Lifestyle
390 views 0 comments

Top cumparaturi de Craciun: imbracaminte si cosmetice

by on December 3, 2015
 

Infografic studiu Compari.ro - Planuri de cumparaturi de sarbatori 1

Perioada sarbatorilor de iarna este un moment magic in care ne gandim cu mult timp inainte cum sa ii rasfatam pe cei dragi. Anul acesta romanii care fac cumparaturi online au declarat ca intentioneaza sa ofere celor dragi cadou articole de imbracaminte si produse cosmetice.

Conform unui studiu Compari.ro realizat in luna octombrie 2015 de GKI Digital, cei care fac cumparaturi online au in topul preferintelor 4 categorii diferite de produse: articolele de imbracaminte sunt cele mai dorite – 64%, urmate de produsele cosmetice care s-au dezvoltat tot mai mult in ultima perioada – 48% si jucariile pentru copii – 45%, lasand pe locul 4 produsele electronice cu 43%.

Cand vine vorba de alegerea unui produs, sunt doua criterii majore dupa care se ghideaza: calitatea si pretul acestuia. Suma totala pe care o vor aloca cadourilor este estimata la 570 RON, intentionand ca pentru un singur dar sa ofere aproximativ 96 RON.

Cadourile sunt oferite in primul rand pentru cei din familie, aleasa de 64% dintre cei intervievati, iar 1 din 2 persoane va oferi cadouri si rudelor apropiate. In plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregatesc cu daruri pentru prieteni si 10% isi vor surprinde cu un cadou colegii de munca sau alte cunostinte.

Infografic studiu Compari.ro - Planuri de cumparaturi de sarbatori

In ceea ce priveste sursele care ii inspira pe romani in alegerea cadourilor, 73% dintre cumparatorii online se inspira pentru idei de cadouri cautand pe internet si 47% din materiale promotionale si flyere. Pe locul 3 in topul celor mai populare surse de inspiratie se afla chiar abordarea directa a destinatarului.
De altfel, in cautarile din mediul online pentru cadourile de sarbatori, 75% dintre respondenti urmaresc ofertele magazinelor online si 74% acceseaza motoarele de cautare. De altfel, rolul paginilor de comparare a preturilor au crescut de anul trecut cu 70% in topul surselor de informare ale romanilor.

In urmatoarea luna 87% dintre cei intervievati planuiesc sa achizitioneze cadourile de Craciun din magazinele online si 57% vor fi prezenti si in centrele comerciale, magazinele traditionale si de specialitate fiind a treia optiune, la o distanta considerabila de primele doua, doar 28% dintre intervievati declarand ca vor cumpara cadouri de aici.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 500 de persoane, dintre care 58% barbati si 42% femei. Mai mult de jumatate dintre respondenti au varsta cuprinsa intre 30-50 de ani si au studii superioare. In plus, 91% dintre respondenti au efectuat cumparaturi online macar o data.

Respondentii studiului au participat in prealabil la un joc cu premii care a fost publicat pe pagina www.compari.ro si pe pagina oficiala de Facebook www.facebook.com/www.compari.ro.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response