Lifestyle
80 views 0 comments

Iata ce haine si accesorii isi doresc romanii si ce buget aloca

by on July 17, 2017
 

FD-produse favorite_desktop

Romanii isi doresc articole vestimentare, incaltaminte si accesorii in tendinte de la branduri de top si pentru a caror achizitie sunt dispusi sa aloce un buget mediu de aproximativ 150 de lei per produs, potrivit unei analize Fashion Days realizate pe baza selectiei de produse adaugate de clienti in sectiunea FAVORITE de pe site-ul fashiondays.ro in ultimele sase luni.In prima jumatate a anului, clientii Fashion Days au adaugat in lista lor de produse favorite peste 1,7 milioane de produse, in valoare de 250 de milioane de lei.

In perioada analizata, romanii si-au dorit, cu precadere, produse din categoriile: pantofi sport casual, genti si accesorii, inclusiv ceasuri, si rochii.In topul brandurilor adaugate in sectiunea FAVORITE s-au aflat: NEXT, GUESS, Fossil, Desigual, Puma, United Colors of Benetton.

Aproximativ 79% din articolele existente in sectiunea FAVORITE au fost adaugate de femei, fapt ce se reflecta si in comportamentul de achizitie; in mod obisnuit, 65% din clientii Fashion Days fiind femei. In intervalul analizat, 66% din produsele preferate de clienti au fost adaugate in sectiunea FAVORITE direct din aplicatiile mobile, restul de 34% in egala masura de pe desktop sau din browserele pentru mobil sau tableta.

Utilizatorii aplicatiei mobile din cele trei tari in care este prezent brandul Fashion Days, Romania, Bulgaria si Ungaria, au preferat in unanimitate produsele brandului NEXT. Alte branduri vizualizate si salvate in sectiunea FAVORITE, mai ales prin intermediul aplicatiei mobile sunt cele de articole sportive, precum Puma, Asics si Nike.

Articolele pentru casa, dar si produsele mai scumpe, precum ceasurile, s-au regasit, mai ales, in topul articolelor adaugate in sectiunea FAVORITE de pe desktop si din browserele pentru mobil sau tableta.

Cum arata topul produselor preferate de romani:
1. Sandale argintii NEXT – adaugate de peste 300 de ori in sectiunea FAVORITE;
2. Rochie cu imprimeu floral NEXT – adaugata de peste 250 de ori in sectiunea FAVORITE;
3. Ceas Fossil – adaugat de peste 200 ori in sectiunea FAVORITE.

In materie de produse preferate, alegerile clientilor Fashion Days din Romania, Bulgaria si Ungaria difera, astfel:

Top produse preferate de clientii din Ungaria:
1. Cizme de piele Bullboxer;
2. Geanta shopper Levi’s;
3. Ceas Fossil.

Top produse preferate de clientii din Bulgaria:
1. Geanta de mana Mango;
2. Cizme inalte Kimberfeel;
3. Ceas Lacoste.

Potrivit analizei Fashion Days, preferintele clientilor din sectiunea FAVORITE se reflecta in achizitiile pe care acestia le fac ulterior, atat din punctul de vedere al categoriilor de produse, cat si al selectiei de branduri. „Listele cu produse favorite de pe platformele de shopping online, precum sectiunea disponibila pe Fashion Days, reprezinta un instrument care ne ajuta sa identificam cat mai corect preferintele clientilor in materie de fashion, pe baza carora putem sa le oferim cea mai buna selectie de produse, in acord cu dorintele lor si urmand tendintele la care adera.

Pentru ca si pretul este un argument important in decizia de achizitie, clientii Fashion Days se pregatesc pentru campaniile pe care le organizam, crescand numarul de produse pe care le adauga in sectiunea FAVORITE in apropierea evenimentelor importante de discounturi cu circa 24%, fata de o perioada obisnuita. Astfel, clientii sunt notificati imediat ce produsele pe care si le doresc pot fi cumparate la preturi mai mici, sub bugetul estimat initial”, spune Andrei Chirila, Chief Marketing Officer Fashion Days.

Pretul mediu al unui produs adaugat de clientii Fashion Days in FAVORITE este de 150 de lei, iar cele mai scumpe produse dorite in ultimele sase luni au fost din categoria ceasurilor:

• Ceas de dama Aviation, la pretul de 11.976 de lei;
• Ceas barbatesc Black&Coral Chrono Aviation, la pretul de 11.311 de lei;
• Ceas de dama negru si argintiu cu diamante Eliro, la pretul de 10.696 de lei.

Cercetarea Fashion Days reflecta comportamentul de consum din intervalul ianuarie – iunie 2017 si este realizata pe toata baza de clienti activi in aceasta perioada, indicand preferintele acestora in materie de tendinte, categorii de produse, branduri favorite si preturi asociate produselor dorite. Fashion Days isi propune sa anlizeze bianual preferintele clientilor in tarile in care compania este prezenta si evolutia lor in functie de sezon.