RTX Technology
Stiri

NVIDIA RTX Technology transforma in realitate randarea cinematica in timp real

RTX Technology

NVIDIA a anuntat astazi NVIDIA RTX, o tehnologie de ray tracing (urmarire a imaginii) care le permite creatorilor de continut si dezvoltatorilor de jocuri sa randeze in timp real, la calitate cinematografica.

NVIDIA RTX este un produs care are in spate 10 ani de lucru la algoritmii de grafica pe computer si la arhitecturile placilor grafice. Sistemul consta in tehnologia de ray-tracing inalt scalabila care ruleaza pe o arhitectura NVIDIA Volta. Conceputa pentru a avea suport ray tracing prin intermediul a numeroase interfete, NVIDIA a colaborat indeaproape cu Microsoft pentru a introduce support RTX complet pentru aplicatiile care folosesc noul API Microsoft DirectX Raytracing (DXR).

Considerata de mult timp cea mai buna solutie pentru luminozitate, reflexii si umbre cât mai aproape de realitate, tehnologia ray tracing ofera un grad de realism mult peste tot ceea ce pot oferi tehnicile traditionale de randare. Ray tracing-ul in timp real inlocuieste majoritatea tehnicilor folosite astazi in randarile traditionale si ofera calcule optice realiste care duc la imitarea fidela a modului in care lumina se comporta, ceea ce inseamna imagini mai fidele realitatii.

„Ray tracing-ul in timp real a fost un vis pe care industria de grafica si dezvoltare de jocuri il are de zeci de ani, iar NVIDIA RTX il aduce la realitate,” a declarat Tony Tamasi, senior vice-president al diviziei de continut si tehnologie la NVIDIA. „Placile grafice devin acum din ce in ce mai puternice, capabile sa livreze ray tracing in timp real pentru jocuri, ceea ce va deschide calea unei noi ere de experiente vizuale.”
Ray tracing-ul este folosit de ani de zile pentru a pre-randa lumile similare cu realitatea pe care filmele le infatiseaza. Totusi, pâna acum, aceasta tehnologie a consumat prea multe resurse pentru a fi utilizata in cadrul jocurilor interactive care se desfasoara in timp real si care necesita o rata mare de cadre pe secunda si latenta scazuta. NVIDIA RTX, insa, depaseste aceste limitari.

Suport extins in industrie

“DirectX Raytracing este cel mai recent exemplu care intareste misiunea Microsoft de a le permite dezvoltatorilor de jocuri sa creeze experiente incredibile cu ajutorul unor inovatii grafice de ultima generatie,” a spus Max McMullen, manager de dezvoltare a Windows Graphics si AI la Microsoft. “Colaborarea strânsa cu NVIDIA pentru DirectX Raytracing si tehnologia NVIDIA RTX aduce ray tracing-ul in timp real mai aproape de milioane de gameri pe Windows.”

Lideri ai industriei ca 4A Games, Epic, Remedy Entertainment si Unity folosesc NVIDIA RTX in cadrul demonstratiilor de la Game Developers Conference care are loc saptamâna aceasta la San Francisco. Acestia demonstreaza cum ray tracing-ul in timp real poate oferi o grafica uimitoare, fidela realitatii in jocurile pe care le vor dezvolta in viitor. Si, pentru ca RTX are suport Microsoft DirectX Raytracing, de aceasta tehnologie de ultima ora vor putea beneficia utilizatorii de Windows de pretutindeni.

„Disponibilitatea NVIDIA RTX deschide calea spre a face ray tracing-ul in timp real accesibil”, a spus Kim Libreri, CTO al Epic Games. „Prin punerea la dispozitia dezvoltatorilor de jocuri a unei tehnologii atât de puternice care are suport pentru noul API DirectX Raytracing, NVIDIA deschide drumul noii generatii de grafica pentru filme si jocuri.”

„Integrarea NVIDIA RTX in noul nostru motor Northlight a fost destul de usoara”, a spus Mikko Orrenmaa, technology team manager la Remedy Entertainment. „Dezvoltând exclusiv pe NVIDIA RTX, am fost surprinsi de cât de rapid am reusit sa concepem un prototip pentru noile tehnici de lumina, reflexie si ocluzie ambientala, cu o fidelitate vizuala mult superioara tehnicilor traditionale de rasterizare. Suntem foarte incântati de ceea ce vom putea realiza in viitor cu tehnologia NVIDIA RTX. Gamerii ar trebui sa se astepte la ceva special.”

GameWorks pentru Ray Tracing

Pentru a le permite dezvoltatorilor de jocuri sa profite de aceste noi capabilitati, NVIDIA a mai anuntat ca NVIDIA GameWorks SDK va adauga un modul de ray tracing care va curata imaginea de zgomot. Aceasta suita de unelte si resurse pentru dezvoltatori va imbunatati semnificativ realismul jocurilor si va scurta ciclurile de dezvoltare de produs pentru titlurile care folosesc noul API Microsoft DXR si NVIDIA RTX.

Viitorul GameWorks SDK – care va avea suport pentru Volta si viitoarea generatie de arhitecturi pentru placile video – ofera suprafete de umbra, reflexii lucioase si ocluzie ambientala, toate prin folosirea ray tracing. Prin intermediul acestor capabilitati, dezvoltatorii de jocuri pot crea reflexe realiste, de inalta calitate, care surprind mediul din jur si pot oferi acuratete liminii si umbrei. Prin aceste capabilitati care devin disponibile platformelor standard in industrie ca Microsoft DXR, orice dezvoltator de jocuri pe PC va avea acces la efecte realiste care pâna acum erau imposibile.