Business

Peste 200.000 de jucarii Kendama originale au fost cumparate de romani in 2017

kendama

In primele 6 luni ale anului 2017, romanii au cumparat peste 200.000 de jucarii Kendama originale de la producatori de top.Cel mai activ promoter al jucariei japoneze in Romania, CRBL, a devenit in aceasta vara ambasador al brandului Kendama USA, cel mai puternic producator de Kendama originale din lume. In noua calitate de ambasador, CRBL va continua sa promoveze la nivel national Kendama in randul tinerilor si va prezenta la scara larga beneficiile utilizarii de produse originale Kendama USA.

Datele Google confirma tendinta in crestere a interesului pentru jucaria de lemn japoneza folosita pentru jonglerii, aratand peste 2 milioane de cautari pe Romania pentru aceasta doar in prima jumatate a lui 2017. Interesul este in crestere continua iar cei 3 tineri care au fondat afacerea online Giftology, magazinul online de cadouri care este distribuitorul exclusiv al Kendama USA in Romania, culeg din plin roadele acestui trend in materie de jucarii.

Kendama – jucaria japoneza care a luat copiii din Romania din fata calculatorului si telefonului mobil

Echipa Giftology a adus pentru prima data Kendama in Romania in noiembrie 2015 si primele rezultate au fost pozitive asa ca au continuat sa acorde atentie acestei jucarii, extinzand in mod constant gama de modele si organizand evenimente de promovare impreuna cu CRBL.

Incet-incet, la nivel national s-au infiintat cluburi ale pasionatilor de Kendama in diverse localitati, iar aceste cluburi au inceput sa organizeze competitii si concursuri locale si nationale. Parintii au inceput si ei sa isi incurajeze copiii sa foloseasca jucaria in detrimentul calculatorului sau telefonului mobil si tabletei. ”Succesul Kendama este cu siguranta sustinut de multiplele concursuri ce se organizeaza in toata tara, de aparitia influencerilor cu jucaria dupa gat, de dorinta parintilor de a-si scoate copiii din zona tabletelor si calculatoarelor si de socializarea produsa de acest joc”, spune Iulia Soare, Co-Fondator Giftology.

infografic kendama

Peste 200.000 de Kendama originale vandute in prima jumatate a anului 2017 in Romania

Momentul in care si-au dat seama ca pariul Kendama a fost castigator a fost Craciunul 2016, cand primeau telefoane in continuu inca de la 7 dimineata si pana la 11 noaptea de la parinti ai caror copii adaugasera jucaria de lemn pentru jonglerii pe lista cadourilor de Craciun. Doar in lunile noiembrie si decembrie ale lui 2016, s-au facut peste 400.000 de cautari pe Google dupa cuvantul ”kendama”. Cresterea nu s-a oprit nici in 2017, volumul de cautari pe Google depasind 2 milioane de cautari in prima jumatate a anului, iar cifrele de vanzari trecand de 200.000 de Kendama originale de la producatori de top vandute in Romania.

CRBL, ambasadorul in Romania al Kendama USA, cel mai mare producator de Kendama din lume

Popularitatea jucariei japoneze a dus si la cresterea continua a numarului de jucarii contrafacute pe piata, jucarii care nu asigura o executie corecta a trucurilor si care impiedica participarea in competitie. ”Problema fake-urilor este una importanta pentru copiii care vor sa participe in concursuri de Kendama. Toate Kendamele originale sunt omologate de concurs si respecta dimensiunile standard de joc. In acelasi timp, calitatea acestora ofera utilizatorilor o durabilitate superioara siposibilitatea de a efectua cele mai dificile scheme. Din acest motiv, am semnat cu CRBL un contract de promovare al produselor Kendama USA si am demarat impreuna cu el o campanie de informare a avantajelor oferite de folosirea Kendamelor originale””, spune Cristian Soare, Co-Fondator si Marketing Manager Giftology.ro.

CRBL este una dintre personalitatile publice care s-a implicat deosebit de mult in popularizarea Kendama in Romania, el insusi avand acasa o colectie de peste 500 de modele diferite si avand ca obiectiv deschiderea unei expozitii cand va ajunge la 1000 de Kendama. Incepand cu luna iunie 2017, CRBL a devenit ambasadorul celui mai mare producator din lume de Kendama originale si omologate, Kendama USA, ale carui jucarii sunt distribuite exclusiv in Romania de echipa Giftology.

”Ma simt onorat de aceasta colaborare. Sunt bucuros si mandru in acelasi timp ca am reusit sa fac o intreaga generatie sa lase tabletele si gaming-ul pentru o jucarie din lemn. careia imi place mie sa-i spun “Jucaria cu care nu te joci”. Eu am pus mana pe o Kendama prima data acum 8 ani si de atunci am devenit un jucator si un colectionar. Kendama USA este, din punctul meu de vedere, cel mai tare brand de Kendama din lume, pentru diversitatea de modele pentru toate gusturile si buzunarele, dar si pentru faptul ca a pastrat forma clasica de Kendama. Am reusit sa sustin comunitatea si sa o duc la nivelul urmator, fapt pentru care Romania este astazi cea mai mare comunitate de Kendama din Europa.

Activitatea mea nu se opreste aici. Dupa tabara Kendama, dupa aplicatia King Dama, dupa foarte multe evenimente de Kendama in toata tara acum suntem in turneu: Turneul National Kendama in urma caruia o sa aflam care este cel mai bun jucator de kendama din Romania in 2017. Mai sunt multe de facutm iar acum o sa imi fie mai usor pentru ca am familia alaturi – Kendama USA”.

Cum a pornit afacerea e-commerce Giftology

Magazinul online Giftology a fost fondat in 2014 ca o afacere de familie de catre Iulia, Cristi si Victor Soare. Fiecare dintre cei 3 fondatori a adus abilitatile sale unice in afacere – Cristi este omul cifrelor, Victor este specialistul IT, iar Iulia este omul de marketing. Afacerea Giftology a fost initial gandita ca magazin online specializat pe cadouri inteligente si originale, dar s-a dezvoltat treptat si intr-un business de distributie, iar cresterea accelerata a inceput odata cu identificareasi promovarea la momentul potrivit a unui produs ce avea sa devina un adevarat succes pe piata din Romania: Kendama, jucaria japoneza de indemanare.