Media Galaxy
Stiri

Media Galaxy anunta incasari record dupa Black Friday

Media Galaxy

Anul acesta in perioada 30 octombrie – 30 noiembrie, Media Galaxy a derulat  Cel Mai Mare Black Friday Ever.

Desfasurarea celei mai asteptate promotii pe o perioada atat de extinsa a asigurat clientilor stocuri mai consistente si s-a tradus prin reduceri de pana la 75% la o gama de peste 1.500 de produse.

Atat pe platforma online, cat si in magazinele traditionale vanzarile s-au dublat in timpul saptamanii, iar in weekend, s-au triplat. Un alt record obtinut se refera la faptul ca pe parcursul celor 32 de zile de promotii, lantul de retail Media Galaxy si Altex a avut vanzari cumulate in valoare de 80 de milioane de euro, atat online cat si offline, cu 5 milioane de euro mai mult decat era estimat. Cea mai mare cifra s-a inregistrat in data de 20 noiembrie, cand cumparatorii au facut achizitii in valoare de 15 milioane de euro.

“Black Friday este cel mai mare eveniment de promotii si o oportunitate importanta pentru retaileri de a oferi clientilor o experienta aparte, mai mult decat simple reduceri de pret. Desfasurarea Black Friday pe parcursul a 32 de zile a fost o decizie de business asumata, cu scopul final de a crea valoare adaugata pentru client si de a-i oferi acestuia ocazia de a cantari decizia de cumparare pentru a face o alegere rationala, nu una din impuls, care sa ii satisfaca cu adevarat nevoile. Mai mult, in acest fel, am putut sa ne asiguram ca serviciile pe care le-am oferit au fost la cel mai inalt nivel, asa cum ne-am obisnuit clientii, iar acestia nu s-au lovit de problemele clasice de Black Friday, precum blocarea website-ului, livrari intarziate sau aglomerari in magazine.”, spune Dan Ostahie, CEO Altex Romania.
In perioada Black Friday produsele au fost stocate in trei depozite cu o suprafata totala de 40.000 de metri patrati. Chiar si cu stocurile semnificativ mai mari decat in anii precedenti, pe unele repere, acestea au fost epuizate sau a fost nevoie de o reincarcare a stocului, cererea fiind foarte mare.

Cele mai vandute articole in aceasta perioada au fost cele din categoria Entertainment. Vanzari semnificate s-au inregistrat si in categoriile Brown Goods, Electronice si Electrocasnice Mici. S-a remarcat un interes crescut al clientilor din segmentul masculin pentru produse din zona entertainment – laptopuri si componente de gaming – precum si smart TV-uri, in timp ce in segmentul feminin cele mai cautate articole au fost aspiratoarele, smartphone-urile si uscatoarele de par.

“Ne-am propus sa stabilim recorduri si sa oferim clientilor un alt tip de experienta de Black Friday. Am reusit sa atingem aceste obiective ambitioase – Cel Mai Mare Black Friday Ever a facut ca nivelul de satisfactie al consumatorului in perioada Black Friday sa fie semnificativ mai mare decat in anii anteriori. Asta pentru ca le-am oferit posibilitatea sa aleaga in liniste produsele pe care le doresc dintr-o gama varianta si un stoc generos. Spre exemplu, pentru toate produsele la promotie, am negociat cu furnizorii un stoc minim de 500 de bucati din fiecare articol.”, declara Carmen Capitanescu, Marketing Manager Media Galaxy.

In cele 32 de zile, pe site-urile Media Galaxy si Altex au fost inregistrate peste 14.500.000 de vizite si un trafic de 10 ori mai mare in varf. 44% din trafic a venit de pe dispozitive mobile. Din totalul vanzarilor inregistrate, 20% au fost realizate pe platforma online.

In ceea ce priveste profilul consumatorului online, raportul s-a impartit in 70% cumparatori de sex masculin si 29% de sex feminin. Categoria de varsta cea mai activa in zona online a fost cea din segmentul 18 – 44 de ani, reprezentand 84% din total vizitelor pe website, iar cel mai mare trafic a venit din zonele Bucuresti (37%), Timisoara (6%), Cluj (5%) si Oradea (4%).