Stiri

Bosch mizeaza pe o crestere cu doua cifre in 2015

Bosch Conferinta de presa

Bosch a incheiat anul fiscal 2014 cu o cifra de afaceri de 933 milioane de lei* (210 milioane de euro) vanzari consolidate in Romania, o evolutie stabila raportata la aceeasi perioada a anului trecut.

Dupa primul trimestru al anului 2015, compania a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor, fata de aceeasi perioada a anului precedent. „Mizam pe o crestere cu doua cifre in toate sectoarele de activitate in acest an. Corespunzator cu aceasta evolutie, vom continua investitiile in Romania si vom creste numarul de angajati, pentru a raspunde cererii tot mai mari a produselor si serviciilor noastre”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania. Bosch inregistreaza in acest moment aproximativ 2.700 de angajati in cele patru locatii din Romania, Bucuresti, Jucu (judetul Cluj), Blaj, Timisoara. „La finalul acestui an ne asteptam ca numarul de angajati sa ajunga la peste 3.000 ”, a adaugat Boldijar.

Fabrica Bosch din Cluj

Bosch continua investitiile, intarindu-si angajamentul pentru Romania

In urmatorii doi ani Grupul Bosch estimeaza investitii in Romania de aproximativ 55 milioane de euro, in special in dezvoltarea unitatilor de productie din sectorul Solutii de Mobilitate. In Blaj, compania va deschide o noua linie de productie pentru componente electrice ale grupului motopropulsor. In locatia din Jucu, inaugurata oficial in luna mai 2014, Bosch produce pentru clienti globali din industria auto unitati de control pentru asistenta la condus si sisteme pentru managmentul consumului de energie. Prin deschiderea unui nou centru de software in Cluj-Napoca, in luna aprilie a acestui an, Bosch isi intensifica activitatile locale de cercetare si dezvoltare.

Fabrica Rexroth Blaj

Aici echipe de tineri ingineri dezvolta tehnologii de ultima ora in domeniul conducerii autonome, energiei alternative si industriei conectate. De asemenea, Bosch a deschis un nou centru de cercetare-dezvoltare pentru tehnologia auto in locatia sa din Blaj. Acest centru se va concentra pe oferirea de servicii in domeniul designului de produs, testare si validare produse, precum si management de proiect pentru alte locatii Bosch.

Crestere semnificativa a cotelor de piata datorata produselor si serviciilor inovative

In 2014 Bosch a crescut cifra de afaceri la diviziile Automotive Aftermarket, Scule Electrice si Aparate Electrocasnice, peste nivelul mediu al pietei. De asememea, compania a inregistrat cresteri ale cotelor de piata in aceste trei domenii. “Produsele noastre inovative si usor de folosit au contribuit la buna performanta inregistrata pe piata din Romania” a declarat Mihai Boldijar. PLR 15, un telemetru compact cu laser, usor de utilizat chiar si de catre incepatori, aparatele electrocasnice super-eficiente energetic, cat si noua generatie de spalatoare cu presiune Aquatak, pentru o curatare profunda si rapida, sunt cateva dintre produsele lansate recent in Romania. Alti vectori de crestere au fost extinderea distributiei si a portofoliului de clienti si dezvoltarea conceptelor de service auto – Bosch Car Service si Auto Crew. In acelasi timp, Bosch si-a mentinut pozitia de lider de piata in sectorul Termotehnologiei, cel mai mare succes inregistrandu-l centralele termice in condensare, ce corespund noilor directive europene privitoare la eficientizarea consumului de energie (Directiva Erp a UE).

Bosch – furnizor de consultanta si asistenta tehnica la cheie

Pentru Bosch Service Solutions din Timisoara, 2014 a fost un an de crestere atat datorita dezvoltarii proiectelor existente, cat si colaborarii cu noi clienti si implementarii de proiecte noi si complexe. Compania a devenit unul dintre furnizorii de top pentru servicii precum asistenta tehnica si consultanta IT, relatii cu clientii, solutii in domeniul financiar-contabil, managementul achizitiilor, managementul documentelor si training pe platforma web (Web Based Training) in 18 limbi straine, pentru clienti din diverse sectoare de activitate.

Bosch acorda o deosebita atentie pregatirii si dezvoltarii profesionale a angajatilor sai. Anul trecut, peste 400 angajati au beneficiat de aproximativ 1.000 de zile de pregatire profesionala, atat in tara, cat si in alte locatii Bosch din lume, in peste 200 de detasari internationale.

Bosch si internetul tuturor lucrurilor

Internetul lucrurilor (IoT) ofera un potential masiv pentru interconectarea obiectelor si a senzorilor, cu scopul de a oferi solutii benefice pentru locuinta inteligenta a viitorului. Pe parcursul ultimilor ani, Grupul Bosch s-a pregatit sistematic pentru lumea conectata, concentrandu-se pe oferirea de solutii pentru mobilitate conectata, productie conectata, sisteme energetice si cladiri conectate. Bosch nu dezvolta doar produse, ci si noi modele de afaceri, cum ar fi managementul flotei auto conectate sau mentenanta predictiva.

O platforma centrala de software pentru internetul lucrurilor este Bosch IoT Suite. Aceasta orchestreaza comunicarea si transferul de date intre obiectele cu potential de conectare la internet, cum ar fi masini-unelte, sisteme de incalzire si camere de securitate. De asemenea, platforma Bosch IoT Suite poate sa analizeze si sa proceseze cantitati mari de date, cum ar fi cele generate in domenii ca productia conectata (Big Data Management). Bosch permite accesul partial la platforma si pentru dezvoltatorii open-source. „Platforma Bosch IoT Suite este o invitatie la parteneriat. In configurarea lumii conectate, ne bazam pe solutii deschise, pentru a stimula dezvoltarea interconectarii utilajelor si a aparatelor, independent de producatorul lor”, a declarat domnul Volkmar Denner, CEO al Grupului Bosch.

Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2015

Grupul Bosch se asteapta in 2015 la o crestere a vanzarilor la nivel global intr-un interval de 3-5 procente, considerand efectele cursului de schimb. La conferinta anuala de presa, care a avut loc de curand in Germania, Volkmar Denner a declarat: “Avantajul nostru economic si tehnologic in domenii de afaceri stabile ne permite sa exploram segmente noi de piata.” Obiectele cu potential de conectare la internet si serviciile bazate pe accesul la internet reprezinta unul dintre punctele de interes ale cresterii viitoare a companiei. “Ducem mai departe conectivitatea in toate sectoarele noastre de activitate si ne asumam un rol activ in configurarea acesteia”, a adaugat Denner. In anul 2014 Bosch a lansat multe produse si solutii de conectivitate, printre care solutii software pentru sisteme de incalzire si cladiri inteligente, cat si pentru industrie conectata si mobilitate conectata. Prin achizitia completa a companiilor BSH Hausgeräte GmbH si Robert Bosch Automotive Steering GmbH, Bosch si-a intarit pozitia in domeniul locuintei inteligente si al conducerii autonome.