Securitate,  Telefoane Mobile

Una din trei companii este tinta a atacurilor de tip DDoS

DDoS-attack-623x426

Conform unui studiu Kaspersky Lab si B2B International, 38% dintre companiile care activeaza in segmentul serviciilor online (cumparaturi online, media online si altele), la nivel global, au fost tinte ale atacurilor DDoS in ultimele 12 luni. Rezultatele studiului arata ca atacurile DDoS (Denial-of-Service) sunt foarte des intalnite in segmentul business-urilor online si nu mai reprezinta doar incidente izolate. De aceea, este important ca organizatiile sa garanteze continuitatea business-ului prin implementarea masurilor de protectie impotriva atacurilor e tip DDoS.

Atacurile DDoS intrerup accesul la resursele online ale companiilor, blocandu-le printr-un numar mare de cereri de tip „junk”. Atacurile DDoS au costuri reduse si aproape oricine poate lansa unul, iar monedele virtuale criptate permit celor dispusi sa desfasoare astfel de atacuri sa-si ascunda identitatea. Accesul usor la acest tip de operatiuni fac ca orice companie care are rivali pe piata sa fie expusa unor astfel de riscuri.

Rezultatele cercetarii Kaspersky Lab arata ca organizatiile din industria IT se confrunta cu cele mai multe atacuri DDoS: la nivel global, 49% dintre companiile IT s-au confruntat cu cel putin un atac DDoS pe parcursul anului trecut. In plus, si alte business-uri care ofera servicii online au inregistrat procente ridicate: organizatii de comert electronic (44%), organizatii care furnizeaza servicii de telecomunicatii (44%) si media (42%). Institutiile financiare sunt si ele printre cel mai frecvent atacate – 39% dintre organizatii au raportat cel putin un incident de tip DDoS.

Daunele unui atac de tip DDoS variaza in functie de tipul si de durata acestuia, precum si de sectorul de activitate si de caracteristicile specifice ale companiei vizate. Studiul Kaspersky Lab arata ca 13% dintre atacurile DDoS la nivel global au blocat complet site-urile companiilor vizate. Cele mai afectate au fost organizatiile media: 32% dintre acestea au afirmat ca atacurile DDoS le-au intrerupt complet activitatea. In cazul in care atacatorii nu pot bloca complet accesul la resursele web ale companiei, acestia le blocheaza partial. De exemplu, 29% dintre respondenti au afirmat ca ei sau utilizatorii lor au intampinat probleme in timpul tranzactiilor online, in urma atacurilor DDoS. Aceasta situatie este mai grava in cazul companiilor care lucreaza in industria de telecomunicatii sau logistica – 49%, respectiv 45% dintre acestea s-au confruntat cu astfel de probleme.

„Blocarea unui website sau blocarea tranzactiilor online reprezinta doar varful icebergului,” a comentat Eugene Vigovsky, Head of Kaspersky DDoS Protection in cadrul Kaspersky Lab. „Un atac DDoS poate genera pierderi reputationale sau probleme legale din cauza intreruperii serviciilor. Pentru a se asigura ca utilizatorii au acces neintrerupt la serviciile lor online, companiile trebuie sa fie precaute si sa adopte din timp masuri eficiente pentru protectia impotriva atacurilor DDoS,” a explicat Eugene Vigovsky.

Tehnologiile avansate Kaspersky Lab pentru protectia impotriva atacurilor DDoS sunt integrate in solutia de securitate Kaspersky DDoS Protection. In momentul in care senzorul special detecteaza un atac DDoS, tot traficul trimis clientului este redirectionat catre echipamentul special Kaspersky Lab unde cererile „junk” sunt procesate de algoritmi individuali. Centrele de curatare sunt monitorizate de expertii in securitate care pot ajusta acesti algoritmi in caz de nevoie, inclusiv in timpul atacului. Acest proces previne blocarea serviciilor online chiar si in timpul atacurilor complexe sau necunoscute anterior.